לתרומות לחץ כאן

כיסוי ראש לחולה אונקולוגית / חציצה בטבילה "PICC LINE

שאלה:

1. חולה אונקולוגית ל"ע שכתוצאה מהטיפולים נפלו כל שערות שלה… האם בעלה יכול להתפלל בפניה…דהיינו, האם העניין גם כיסוי הראש, או רק משום שער באישה ערווה וכאן ל"ע אין שום שערות
2. בכדי להכניס טיפולי כימותרפיה, מכניסים "צנרת" שבמקרים רבים, חייב להישאר במקום להרבה חודשים. אסור שמקום החיבור והאזור יתרטב, אז לפני שמתקלחים, עוטפים את השטח עם ניילון נצמד בכדי שהחיבור יישאר סטרילי!
מה דינה או פתרון לגבי טבילה. [הכנסת ה PICC LINE הוא ניתוח של ממש]

תשובה:

שלום רב,

1. גם אישה שאין לה שערות או שהיא מספרת את שיער ראשה לגמרי חייבת בכיסוי ראש.

2. בנוגע לשאלה השניה, זו שאלה חמורה, שוחחתי בענין עם הגאון רבי ישראל גואלמן שליט"א רבה של רמות א', הוא השיב שעד שלושה חודשים של המתנה ודאי אין כל קולא, מעבר לכך, היה רוצה לשמוע פרטים יותר מדוייקים על הנושא, זה כבר קצת נקרא מקום עיגון, ובנתונים ממש מדוייקים אולי ימצא פתרון. הייתי מציע להתקשר אליו בטלפון אשלח לכם אותו במייל פרטי. לנסות בלי להסס עד שמשיגים אותו, כשהוא בשיעור הוא לא עונה והטלפון שקט, וכן כשמדבר בטלפון השני וכו', אבל באופן כללי הוא זמין וכך הדרך, לנסות עוד. זה לא קשה, ומומלץ.

רפואה שלמה במהרה, רק שמחות וישועות מקיפות!

מקורות:

1. ראה בשו"ת אז נדברו ח"ז סי' פ' שנשאל בשאלה זו, והוכיח שעיקר גזירת התורה הוא על כיסוי הראש עצמו, ובתוך כך גם את שערותיה. וביאר שאין אנו דורשים טעמא דקרא שמאחר והסיבה היא מגלל יופי שערותיה וכד'. אלא כיסוי ראש חייב גם בלי שערות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל