שאלה:
אדם ששכח לשמוע פרשת זכור, ונזכר בסעודה שלישית, ויש לו רק אפשרות אחת, או לברך ברכת המזון או לשמוע דעת ברכת המזון, מה עדיף ? הרי שניהם מהתורה ? [באופן שאין לו פתרון אחר, אני שואל]
תודה רבה
תשובה:
ראשית יש פתרון אחר, כי ברכת המזון ניתן לברך עד שיעור עיכול… גם אחרי השקיעה זה בסדר… במידה ואין אפשרות… יברך ברכת המזון ולגבי זכור יבקש מהבעל קורא להוציא ידי חובה בקריאת התורה בפורים או בפרשת כי תצא.
למה ברכת המזון עדיף במקרה ואין פתרון ?
הסברתי שלזכור יש פתרון של דיעבדבפורים.
הסברתי בשאלתי שמקרה שאין פתרון של דיעבד בפורים, כגון שהוא חולה קורונה, ולא יכול ללכת לבית כנסת לשמוע, למה ברכת המזון עדיף מפרשת זכור ?
אשית יש גם דיעבד בפרשת כי תצא כפי שכתבתי, שנית יש דעות שאין חובה של ספר תורה ודי בחומש, כפי שהבאנו מקורות לכך בכמה תשובות כאן באתר, ואף שאין הלכה כך, זה עדיף.
השאר תגובה