לתרומות לחץ כאן

מציאה של חפצים בודדים אחרי סיום האירוע

שאלה:

אני עובד בחברת אירועים וכל פעם אנו נמצאים במקום אחר בארץ, לאו דווקא אולם או גן אירועים, האירוע יכול להתקיים גם במדבר או במגרש כדורגל .
הייתי באירוע שהתרחש בחניון של מגרש רכבים ולאחר שפינתי את הציוד של בר האירועים ראיתי שקית עם סכ"ום(5 כפיות, 5 מזלגות, 5 כפות – מתכת) ולקחת אותה איתי, מה הדין?
אני רק אוסיף שבאירועים שאני עובד יש כל מיני חברות המספקות שירותים ותמיד משתנות ויוצא שהרבה פעמים נשאר ציוד כזה או אחר ולא חוזרים לקחת בחזרה ציוד קטן אלא אם מדובר במשהו יקר (אני אומר זאת מהניסיון שלי כשאני הולך להביא ציוד ששכחנו).
תודה רבה.

תשובה:

שלום וברכה,

יש מקום להקל בלקיחת ציוד קטן אחרי שעבר זמן מהאירוע מאחר וחברת אירועים לא טורחים לבוא לאסוף דברים קטנים שנשכחים, ונחשב שמפקירים את המוצרים הבודדים שנשכחים. 

אולם עדיף להשאיר את החפצים ולא לקחתם מאחר ויש בזה חשש של יאו שלא מדעת – אינם מודעים לחפצים שנשכחו.

בהצלחה.

מקורות:

חברה שמפיקה אירוע במקומות שונים ואחרי האירוע נשכחים פריטים בודדים ואל יטרחו לבוא לקחתם יש לדומתו לדברי הגמרא ב"מ כא, א במכנשתא דבי דרא וכפסק השו"ע שולחן ערוך חושן משפט הלכות אבידה ומציאה סימן רס סעיף ז

מצא פירות מפוזרות במקום הגרנות, אם היו כמו קב בתוך ד' אמות או ביותר על ד' אמות, הרי אלו שלו, מפני שאין הבעלים מטפלים באסיפתן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל