לתרומות לחץ כאן

מחילה על סכום קטן בתשלום על שירותי גרר

שאלה:

לכת"ר שלום וברכה ,

ביום ראשון השבוע ארע לי מקרה שהרכב נתקע במבואות הכניסה לעיה"ק ירושלים ,הזמנו גרר ובנתיים חמי שיחיה שמתגורר בירושלים יצא אלינו לאסוף את הילדים מהרכב התקוע .
הגרר הגיע ואמר שהתשלום על השרות 450 ש"ח ועוד מע"מ ,יצא שחמי נשאר אתי עד שהגרר הגיע ונתן לו כתובת למוסך בירושלים וכן שילם לו 520 ש"ח במזומן .
ממש לפני שהגורר נסע נגשתי אליו ואמרתי לו ש450 ש"ח + מע"מ יוצא יותר מ520 ש"ח ,הוא מצידו אמר שזה בסדר ובשביל 4 או 5 ש"ח לא נורא , הוא הוציא קבלה ידנית עליה רשום סכום התשלום 526 ש"ח ( הפרש של 6 ש"ח).
שאלתי אותו האם הוא בעל הגרר והוא ענה שלא הוא רק עובד .
1-האם כל ההתנהלות היא בסדר ויש לו סמכות למחול על ההפרש 6 ש"ח בין מה שקיבל במזומן 520 ש"ח לבין מה שרשם על הקבלה 526 ש"ח-(רק לציין ש450 ש"ח + מע"מ יוצא 526.5 ש"ח, הפרש של 6.5 ש"ח ולא כפי שכתב 526 ש"ח ) ואם זה בסדר הרי השאלה הבאה בטלה מעיקרה ?
2- במידה ועלי לשלם על ההפרש עולה שאלה אחרת – הסכום המדויק 450ש"ח + מע"מ יוצא 526.5 ש"ח למרות שרשם קבלה ידנית 526 ש"ח ,
ואם עלי להשלים את ההפרש הדיוק הוא 6.5 ש"ח למרות שלפי הקבלה ההפרש 6 ש"ח כי הוא עיגל למטה 0.5 ש"ח( אולי טעה בחישוב במע"מ) ,
במידה ועלי לשלם ההפרש ,האם להיות צמוד לקבלה כלומר 6 ש"ח כדי להשלים ל526 ש"ח כפי שכתוב על הקבלה ? או עלי להוסיף עוד 0.5 ש"ח ולהשלים לפי חישוב מדויק של המע"מ 6.5 ש"ח ל526.5 ש"ח ,האם על ה0.5 ש"ח אין בעיה של מחזי כריבית ( בגלל שעברו כמה ימים ולכאורה רואים זאת כהמתנת מעות )?

בהוקרה רבה על פועלכם ובאיחולי ברכות

תשובה:

שלום וברכה,

מותר לעובד שאחראי על התשלום לוותר על סכום של כמה שקלים. ובמקרה זה אם אין לו סמכות הוא יצטרך לשלם על כך מכיסו. ולכן אין צורך לחשוש ואם העובד מחל על הסכות אין חובה ללקוח לשלם לחברה כלל.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל