לתרומות לחץ כאן

מקום קשר של תפילין של ראש

שאלה:

אני בן י"ד, גר בחוץ לארץ ,בארגנטינה, וחזרתי בתשובה לפני שנה, ולימדתי שיש להניח קשר של תפילין של ראש באמצע העורף, אך קשר של התפילין שלי גדולים, ולא יכול להקטין אותם עכשיו בגלל המגפה, אני מניח אותם בסוף שערות הראש, אני מקיים המצוה בדיעבד ?
וצריך להתענות אם לא קיימתי המצוה ?

תשובה:

שלום וברכה ידידי,

שמחתי לקבל את שאלתך, אשריך שבגיל צעיר נחשפת לתורה הקדושה וקמת ועשית כמעשה אברהם אבינו, לשבור את כל ההרגלים הישנים ולהתקרב לבורא עולם, זה הדבר הכי נפלא שיכול להיות!!! אני סמוך ובטוח שכל מעשיך רצויים מאוד ואהובים למעלה אצל בורא עולם, ותזכה להרבה הצלחה בהמשך הדרך.

לעצם שאלתך, ראשית אל תחשוש, אני בטוח שיש קהילה באיזורך שמקיימים חיים יהודיים, תנסה לברר על רב מקומי או אברך שיכול לסייע לך להקטין את הקשר מעט, גם עכשיו אין סגר מוחלט ומותר לצאת ולבוא.

ולהלכה, ככל שהקשר מונח עדיין במקום צמיחת השיער ואינו יורד למטה משם לעורף ממש, אתה יוצא ידי חובת המצוה, גם אם זה לא מונח מעל הגומה על הקרקפת עצמה.

מקורות:

משנה ברורה בסי' כז ס"ק לה.

ואלו דבריו: "(לה) בעורף — שהוא סוף הגלגולת והוא נגד הפנים ולא כ"כ למטה כנגד הגרון וטוב שיהיה מונח עיקר הקשר למעלה מן הגומא ועכ"פ יש ליזהר שלא יהיה אפילו מקצת הקשר מונח במקום פנוי משער דשם הוא מפרקת הצואר ולא עורף ולכן יש ליזהר שתהיה הרצועה המקפת הראש מצומצמת ומהודקת סביב ראשו ולא יהיה הקף הרצועה גדול מהקף הראש דאז איכא תרתי לריעותא חדא דצריכים הידוק ממש דבעינן וקשרתם לאות וגו' וההידוק היא הקשירה שנית דאם הם רפוים סביב היקף ראשו יפול הקציצה לפניו על מצחו או יפול הקשר לאחריו למטה בצוארו ולא יהיו במקומן הראוי להן:"

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל