לתרומות לחץ כאן

עפצים לדיו סת"ם – מן המותר שבפיך?

שאלה:

ראיתי מי שטוען שעל פי המדע המתחדש העפצים הינם בגדר דבר טמא
https://indiainks.blogspot.com/2011/10/blog-post_25.html
ואילו כאן מי שטוען הפוך
https://www.zoharamar.org.il/wp-content/uploads/%D7%A2%D7%A4%D7%A6%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8-%D7%91%D7%AA%D7%97%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%9F-PDF.pdf?&~nfopt(fileDistorted=9050586605055255)
ורציתי לשאול כמה שאלות
לא ראיתי שהאוסר מדבר על עניין דיו לסת"ם
ורציתי לשאול לגבי זה שהוא מתייחס לעפץ כמעמיד האם טענתו נכונה
האם הוא לא קישר כאן דברים שונים
שהרי לא מדובר כאן שאדם העמיד גבינה בקיבת נבילה אלא שהתהליך
בבריאה הוא כזה שהחומר הטמא גורם לגדילה
שאלה שניה האם עפצים אסורים באכילה
שאלה שלישית את"ל שאסורים באכילה הרי יפסלו לדיו לסת"ם מצד מן המותר בפיך האם יש בכך מחלוקת אם הדיו צריך להיות מן המותר בפיך
האם תוכלו להרחיב ומה ההלכה ?

תשובה:

שלום וברכה

אינני חושב שיש משמעות כל שהיא לשותפות של השרצים ביצירת העפצים, ביחס להיתר אכילתם.

העפצים נחשבים צומח לכל דבר וענין. אין לזה דין יוצא מן הטמא וגם לא מעמיד, השרצים רק מסייעים לכך שהעץ פועל הורמונליית לייצר את העפצים, אין כאן שום ממשות ובודאי לא נתינת טעם, מצד השרצים. זה דבר עקיף לגמרי.

שבת שלום.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל