לתרומות לחץ כאן

כוונת ברוך שם בקריאת שמע

שאלה:

שלום רב ,
מה הכוונה שיש לכוון בפסוק "ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד" בקריאת שנע של ערבית ושחרית .

תודה מראש

תשובה:

שלום וברכה

כוונת ברוך שם מאוד דומה לכוונת אמן יהא שמיה רבה, בעצם אנחנו מבקשים שכבוד ה' מלכותו – גילויו בעיני הבריות, יתגדל לעולם ועד.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. לפני כמה שנים, שאלו כאן באתר, מה הכוונה של בשכמל״ו במילים פשוטות בעברית.
    והתשובה הייתה כזו:

    ״יהא מבורך יחס גילוי מלכותו לעולם ועד״.

    השאלה הראשונה היא: משהו במשפט הזה מרגיש תמוה או שזה רק אני (אני כבר שנים מכוון כך, בגלל שכך ראיתי באתרכם הנפלא).

    השאלה השניה: האם בשכמל״ו זה בקשה או הצהרה?

  2. שאלה שלישית:
    מה הפירוש של: ״יהא מבורך״ (שמא: יתרבה, יתחזק, יתעצם,)?

    וביתר ביאור – האם אנחנו בעצם מבקשים שיותר אנשים יחזרו בתשובה?

  3. לא הבנתי את המשפט שכתבת כנראה הועתק באופן תקול קצת או הוקלד באתר באופן כזה ואשמח ללינק, הכוונה הפשוטה היא אכן כמו כוונת יהא שמיה רבה, שיהיה שמו הגדול מתפרסם ומבורך ומתגלה לעולם ולעולמי עולמים.
    זו לא בקשה אלא ברכה, בכל ברכה יש דיון בין האחרונים אם זה תיאור של היותו מקור השפע [שזו הכוונה הפשוטה וגם כאן] או שבאמירתנו אנחנו פועלים את ירידת השפע הזה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל