לתרומות לחץ כאן

כיבוד אב שנוהג בגסות

שאלה:

רציתי לדעת, אבא שלי מנצל את עצם העובדה שהוא בעמדה של כוח. והוא משתמש בבני הבית כמשרתים. אין לו שום הכרת הטוב הוא כמעט לעולם לא דאג לי בפועל. הוא לעולם לא בדק אם אני צריכה משהו. כי הוא בטוח שבגלל שהוא האבא אז כולם צריכים לכבד אותו ואני עושה את כל מה שהוא אומר לי לעשות, וקונה את כל מה שהוא אומר לי לקנות לו אני זוכרת פעם אחת שהוא באמת אמר תודה אמיתית. אבל חוץ מזה הוא רק מתלונן וצועק, ומאיים , והוא גם איים עלי שיעיף אותי מהבית, בזמן שאני עושה הכל כדי לרצות אותו. והוא מבחינתו מבייש אותנו, ועושה כמעט הכל לפי האינטריסים האישיים שלו גם אם זה פוגע בילדים שלו ובאשתו.
עכשיו אני יודעת שיש כיבוד הורים לר רק במעשה אלה ב: דיבור, מחשבה, ומעשה. ורציתי לדעת באיזה אופן אוכל לכבד אותו באמת במחשבה. כי עכשיו כמה שאני מבינה יותר אני מכבדת אותו פחות,כי אני מבינה איך אדם צריך להתנהג.
תודה רבה!!!

תשובה:

שלום וברכה

נחלק את שאלתך לשתים. ראשית, נכון מה שהזכרת ומקורו בספר החרדים, שמצות כיבוד אב היא גם במחשבה, למצוא איזו נקודה שהיא טובה אצל האיש הזה יותר מאצל כל אדם אחר, וכשמאוד מנסים מוצאים נקודה כזו, אולי נניח אליכם הוא מתייחס גרוע, אבל להוריו התייחס טוב, אולי יש לו איזו נקודה אחרת טובה בתחום כל שהוא, כדאי לנסות למצוא במידת האפשר.

ואגב אני מתפעל מאוד מהרצון שלך ומהמבט הכל כך אמוני ויפה שלך!

נקודה נוספת שצריך לשים אליה לב, אני פשוט לא מכיר מקרוב ולא יודע, יש הבדל בין אב שמתנהג בצורה רעה, גסה, לא מתחשבת וכו', שזה התמודדות שהמשפחה עוברת וצריך להתמודד נכון וכו', וזה מה יש, לבין מה שקצת חורג מעבר לכך. אם זה מעבר להתנהגות גסה ויש כאן התעללות בחלק מבני הבית חלילה, באופן שמזקיק סיוע, יש לפנות למישהו חכם בסביבה, אם זה בן משפחה או מחנכת וכדומה, לייעוץ וסיוע. אבל רק למישהו חכם ורגוע שלא יקבל החלטה נחפזת אלא ינהג בתבונה ובנעימות לתועלת כולם בצורה עדינה.

בשורות טובות והמשיכי לעשות רק טוב!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל