לתרומות לחץ כאן

שריטה קטנה באוטובוס

שאלה:

שלום
ליד הרכב שלי עמד אוטובוס הסעה של תלמידים מבית ספר, ואני בטעות כשפתחתי את הדלת אז דלת הרכב שלי החליקה לי מהיד ופגעה קצת באוטובוס וקצת שרטה את האוטובוס ממש שריטה קטנה. אני גם שאלתי נהג אוטובוס הסעות אחר לגבי זה והראתי לו צילום של השריטה כפי שצילמתי בטלפון שלי והוא אמר לי שזו שריטה קטנה וגם אפשר להעביר על זה מכחול צבע קצת על הקו הקטן הזה של השריטה וזהו לא צריך להחליף פח או משהו כזה זה לא מכה באוטובוס ולא עשה שקע.
השאלה מבחינה הלכתית מה הגדר בזה מבחינת זה האם אני צריך להודיע לנהג או שבדבר כזה מוחלים כי יש אנשים שאם נגיד להם אז הם יכולים לקפוץ על העניין ולהתחיל לנסות להוציא כסף סתם..כמובן שהאוטובוס לא שלו אלא של החברה בה הוא מועסק ולכאורה זה צריך את מחילת בעל העסק ולא הנהג. השאלה אם צריך להודיע ולפנות.
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה,

הכלל בשריטה ברכבים, אם הדרך לשלוח את הרכב לצביעה, חייב המזיק לשלם את העלות של התיקון. אם מדובר בשריטה קטנה ואדם מהשורה משאיר את השריטה ולא שולח לתיקון, אין חובה על המזיק לשלם.

אם מדובר בחברה של אנשים לא הוגנים ויש חשש סביר שהם יגבו יותר כסף, דעת הט"ז שאין חובה לשלם על הנזק. וישלם בפעם אחרת בהבלעה.

בהצלחה.

מקורות:

טז חו"מ סימן שסט.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל