שאלה:
ידוע שנחלקו הפוסקים אם מותר לשחק בכדור בשבת. ודעת הרב שלמה זלמן אויערבך הרב אלישיב והרב וואזנר שאינו מוקצה, ואילו האור לציון סובר כי גם בזמן הזה אסור בגלל הטעם השני 'שטור שמעון חרב' שנגרם לביטול תורה.
ולפי"ז לא מובן מה יענו הפוסקים המתירים על הטעם השני. [שאלה של ילד בגיל 11]
תודה רבה לרבנים
תשובה:
שלום וברכה
הטעם שהביא השו"ע למעשה הוא איסור מוקצה, ואת הטעם שהביא בבית יוסף מהירושלמי לא הזכירו השו"ע ונושאי כליו. גם האור לציון מביא טעם זה רק כסניף לקולא, לומר שהאיסור אינו כולל את כל המחקים אלא נאמר בכדור בלבד.
ברכה מרובה לילד הלמדן, יתן ה' תזכו לראות ממנו רוב נחת, ויגדל לתלמיד חכם אמיתי ויאיר את העולם בחכמתו הניכרת בו.