לתרומות לחץ כאן

ועד בית שרוצה להוסיף דבר לא חיוני

שאלה:

שלום הרבנים
הועד בית שלנו רוצה להחליף את התיבות דואר. בטענה שלפעמים בחורף המכתבים נשארים בחוץ ונרטבים, וגם שלא רוצים שאנשים ישימו שם כל מיני עיתונים ופרסומות (חרדיות).לכן רוצים לקנות חדשים ולשים בפנים.ורוב הדיירים הסכימו לזה.
לי זה אף פעם לא הפריע ואני לא מעוניין לא בהוצאות יתירות ולא גם שכבר לא אוכל לקבל פרסומות. האם אני יכול לעכב בדבר, ואם לא, האם אני גם חייב לשלם בשביל זה??
תודה

תשובה:

שלום וברכה,

היות ומדובר בהחלטה סבירה, הרוב יכול לכפות על המיעוט לחדש את התיבות דואר, והמיעוט נגרר אחרי הרוב, וחייבים המיעוט להשתתף עם הרוב בהוצאות.

בהצלחה.

מקורות:

נבהיר תחילה מתי יחיד יכול לסרב ומתי לא, ומתי הולכים אחר רוב הדיירים. בדברים שמקובל לעשות, למשל תאורה תיקון מעלית וכדו' גם אם רוב הדיירים יסכימו שלא תהיה תאורה בבניין, או שלא מתקנים מעלית, יכול היחדי לכפות על הרוב. כיון שזה צורה של בניין. מאידך, אם הרוב יחליטו שבשכונה שלא יוקרתית מעוניינים לרכוש ספות מעור ללובי – דבר שלא מקובל בבניינים רגילים, הרוב לא יוכל לכפות על המיעוט, כיון שזה דבר חריג לחלוטין.

אסיפה של רוב שיכולה לכפות על המיעוט דווקא בדברים שלא חריגים, וגם לא חיוניים. הרוב יכול להחליט לנקות את הבניין פעמיים בשבוע, או שלא ייכנסו אופניים ועגלות בבניין, לטפח את הגינה ועוד..

בכל הדברים שנמנו בשאלה, ההחלטות אינם חריגות, ורוב הדיירים מעוניינים בבניין מתוחזק ונאה, ולכן הרוב יכול לכפות על המיעוט לשאת בהוצאות, כל עוד הדרישות לא חריגות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל