לתרומות לחץ כאן

לפתוח מכתבים של שוכר שלא משלם שכירות

שאלה:

שלום רב
אדם שהשכיר דירה והשוכר לא שילם לו את כל הכסף (שוכרת גרושה שכעת התחתנה פעם שניה ועברה למקום אחר בלי לשלם את כל החוב) וכעת טוענת שאין לה מאיפה לשלם, המכתבים של השוכרת ממשיכים בנתיים להגיע ליד הבעל הבית ויש בהם מכתבים מחברת ביטוח וחברות השקעות, האם מותר לבעל הדירה לפתוח את המכתבים הללו כדי לראות אם באמת אין לאישה כסף או שזה רק תירוץ לא לשלם או שזה אסור
תודה רבה מראש

תשובה:

שלום וברכה,

עליך לשמור את המסמכים בידך מבלי לפתוח אותם. ותתבע את המשכירה בבית דין, ותגיש את המכתבים לבית דין שהם יפתחו וייראו האם יש לה אפשרות לשלם את החוב. ורווח נוסף שיגיע לך שאם לא ייראו בית דין שאין לה כסף, הם יחייבו אותה לפחות לשלם לך את החוב בפריסת תשלומים רחבה. 

בהצלחה.

מקורות:

מצאנו בהלכה (שו"ע חו"מ סימן טז סעיף ד) שאדם יכול לחייב את חברו שיראה את שטרותיו האמתיים לבית דין כדי שיבדקו האם יש בשטרות זכויות לתובע. ולא מצאנו שאדם פרטי יוכל לחטט במסמכים של השני כדי לבדוק את זכויותיו. וגם שהחיטוט במסמכים לא יעזור אלא רק תהיה הוכחה שיש לה כסף ואז יתבע אותה לבית דין. ולכן יש לפעול בצורה אחרת לשמור את המכתבים אצל המשכיר מבלי לפותחם, ולתבוע את השוכרת לבית דין, ולהגיש לבית דין את המסמכים שהם יפתחו, ואם הם יראו שיש לה כסף הם יחייבו אותה לשלם לאלתר. ואם אין לה כסף הם יחייבו אותה לתת פריסת תשלומים רחבים כדי לשלם את החוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל