לתרומות לחץ כאן

זוגיות – הבעל שמן מאוד

שאלה:

אני נשואה באושר כ20 שנה בשנתיים אחרונות בעלי שמן בצורה קיצונית מאוד וזה גרם לי להתרחק ומרגישה שלא נמשכת אליו יותר..דיברתי ביקשתי התחננתי..שיאכל בריא אפילו הפסקתי להכניס הביתה דברים שמשמינים אבל זה לא עוזר הוא אוכל בחוץ.. אין עם מי לדבר לטענתו זה מה שיש וטוב לי ככה.. זה פוגע בזוגיות שלנו וזה הגיע למצב שאני מתחמקת מלקיים יחסים..אני זקוקה לעזרה

תשובה:

שלום וברכה

קראתי את כאבך, אינני יודע הרבה מה לייעץ, בסופו של דבר הוא צריך לרצות להיות בריא… שני דברים אני כן יכול לומר לך: ראשית תעשי עבודה עם עצמך לרצות שיעשה דיאטה לא בשביל הנושא הזה של יחסים, אלא בשביל בריאותו, כאשר תרצי בטובתו שלו ודאי יקל עליך יותר לשכנע אותו בדבריך, שנית יש לשכנע אותו וזה יהיה בשני מישורים: א. צריך לגרום לו לרצות לעשות דיאטה, תמצאי מתכונים בריאים שאינם משמינים, תראי לו שאת מוכנה להתאמץ בבישול ובהכנת המאכלים כדי לסייע לו, ותדברי איתו על נזקי השומן. אם יראה שאת מתאמצת להכין אוכל טוב שיתאים לו אולי זה יזיז משהו. שנית, תפתחי איתו את הנושא באופן גלוי, תגידי לו שהמראה שלו נעשה דוחה בעיני אנשים, והוא חייב לקחת את עצמו בידים כדי להיות נעים לבריות.

בהצלחה רבה ובשורות טובות.

מקורות:

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. אולי העצה שלי ניראת מוזרה אבל אם התיעצות אם רופאים ומבינים בעניין אפשר להגיע לתוצאות .הפתרון הפשוט הוא …. לקחת תרופת "רטלין" חוץ מזה שהיא גורמת לריכוז היא גורמת גם לחוסר תאבון דרסטי,אז כך, תוך חודש יהו תוצאות יותר מכל דיאטה …בדוק.וכמתעסק בתחום אולי זה גם בעיה של בעלך ,שלא מצליח לקחת את עצמו בידיים,קשב ריכוז.

  2. מה אם הוא נעלב באופן ממושך, ואז כתגובה אין עם מי לדבר, עד שהאשה צריכה לפייס אותו?
    מתכונים בריאים ונזקי שומן לא ממש ריגשו את בעלי. הוא המשיך לאכול בחוץ. וסיפר לי שהוא עושה דיאטה.
    הוא כבר יותר מעשור בדיאטה… (לפעמים יותר ולפעמים פחות) והעודפים נשארו.
    זה לא נחשב כסיבה ל"מאיס עלי"? בפרט כאשר העליה במשקל התרחשה לאחר החתונה, ועקב המצב הבריאותי שנגרם מכך זה גורם גם לריחות לא נעימים, שיכולים להישאר גם לאחר רחצה וצחצוח שיניים.
    מה שכן- זה נשמע נורא לחשוב על פרידה מכאלו סיבות. אבל מאד לא נעים, עד כדי דיכאון, לחיות ככה ולדעת שההשמנה הזו תלווה לאורך כל החיים. בפרט כשזה משפיע בכאלו דברים

  3. כאמור, הוא צריך לרצות… ואם השכנוע הרגיל לדיאטה אינו עוזר, אז הוא צריך להבין מה את מרגישה ביחס לשומן הזה, אולי זה יגרום לו לרצות, אבל כל עוד לא ירצה באמת, לא תהיה דיאטה. אגב בשומן קיצוני לא מועיל דיאטה כל כך, יש לשקול ניתוח.

  4. אם הוא מבין מה אני מרגישה ביחס לשומן הזה,
    הוא נעלב.
    ואז לוקח לו הרבה זמן עד שהוא נרגע.
    והוא גם לא נרגע מעצמו.
    בתור חתן הוא היה רזה. זה היה לאחר דיאטה.
    אם הוא עשה זאת אז, למה עכשיו זה לא חשוב לו?

  5. אכן מורכב מאוד, אינני יודע להשיב. רק לברך בשנה טובה ומבורכת, של שמחה ואהבה וחיים טובים ומאושרים. כדאי להתייעץ עם יועץ נישואין מנוסה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל