לתרומות לחץ כאן

קנינו ארון והוא הגיע פגום

שאלה:

שלום וברכה!
הזמנו ארון מחברה מסויימת ולאחר שהתקינו אותו מצאנו כמה דברים שהיו פגומים כמעט כל המדפים היו מקולפים בקצוות והיו כמה שריטות ובנוסף בהתקנה הוא עשה לנו חור בדופן הארון איפה שהוא התקין את המתלה
השאלה שלנו מבחינה הלכתית מה מותר לנו לדרוש מהחברה?
האם מותר לנו לבקש ארון חדש? כי גם במידה ויתנו לנו מדפים אחרים עדיין יש לנו חור בארון מצד שני החור לא כזה גדול והוא לא פוגם בשימוש של הארון אבל כמובן שלא היינו משלמים על כזה ארון עם שריטות וכו'
השאלה היא מה מותר לנו לדרוש מבחינה הלכתית? והאם מותר לדרוש ארון חדש ובמידה והם יסכימו זה בסדר? על הצד שבמצד ההלכה אין להם חיוב לשלם.
תודה רבה.

תשובה:

שלום וברכה,

אם המרכיב של הארון הוא מטעם המוכר, ניתן לדרוש ביטול מקח מהמוכר – אם הפגמים הם משמעותיים שהדרך לבטל את המקח. אם הפגמים קלים ולא מקובל להקפיד לא ניתן לבטל את המקח. כמו כן אם המרכיב לא קשור למוכר, ניתן לדרוש רק להחליף מדפים, ולא ארון חדש. תביעה על החור של הארון יש לדרוש מהמרכיב.

בהצלחה.  

מקורות:

ראה שו"ע חו"מ סימן רלב סעיף ו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל