לתרומות לחץ כאן

בניה מעל רכוש משותף

שאלה:

קיים מחסן בחניון שהתקרה שלו גבוה מאד ונבנתה בתוכו קומה שניה עם מדרגות פנימיות, צמוד למחסן יש מסדרון ארונות חשמל של הדירות אשר גם התקרה מעליו מאד גבוהה כמו במחסן הנ"ל, האם מותר לצאת ממחסן הנ"ל מהקומה השניה מעל מסדרון ארונות החשמל שהינו רכוש משותף ללא הורדת עמודים רק תפסנות מעל ארונות החשמל.
בעלון המשפט גליון 28 עמוד ה' תשובה ב' – כתוב כי באופן כללי, מקובל שניתן לבנות ברכוש המשותף בצורה שאינו מזיק לאחד מהשכנים ואינו מונע מהם תשמיש כלשהו. מטעם זה מקובל שניתן לבנות מרפסת ללא עמודים באויר הרכוש המשותף.
וכן גם בתשובה באתר מיום מכ״ו באייר ה׳תשע״ב (18/05/2012) (שאלה : לבנות מתחת לחצר המשותף כשאינו מזיק לשכנים כלל).

נ.ב: מה יהי' הדין במידה ורכש בעל המחסן מקדמא דנא את האוויר/חלל מתחת לדירה שהינה מעל ארון החשמל והמסדרון הנ"ל.

תשובה:

שלום וברכה,

המקורות שהבאת לא ברור שקשורים לשאלה שלך. דייר שמרחיב לאויר שכנגד ביתו הרי הוא בונה ברכוש המשותף, אבל מותר לו להרחיב כיון שזה מול ביתו והרי זה כחלוקת השותפים שכל דייר ייקח את האוויר שמול ביתו. וכמו כן לבנות מתחת לחצר שאין לשום דייר גישה לשם מותר לו להרחיב. אבל לבנות בחנייה קומה שנייה, הרי כל שכן יוכל לבנות שם, ומדוע דייר פלוני דווקא יבנה. ואם כל הדיירים מסכימים – מותר. וכמו כן אם שכן אחד קנה את הגובה של החנייה, הרי האוויר שייך לו והזכות להרחיב לקומה שנייה שייכת לו, וא"כ מדוע שיוכל אחר להרחיב שם. 

כדאי לבדוק את הדברים ביסודיות מול דיין.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל