שאלה:
קניתי משחק.
המוכר טוען ששלח בדואר. לא הגיע אלי.
מי אחראי על המשחק.
והאם אני יכול לחזור בי מהעיסקא ?
תודה רבה
מאיר
תשובה:
שלום וברכה,
במשלוח בדואר נהוג היום שהאחריות על המוכר, וכל עוד שהלקוח לא קיבל את המשלוח לידיו לא חלה העסקה. אולם הלקוח אינו יכול לחזור מהעסקה, אלא אם כן עבר זמן רב [מעבר למקובל], ואז העסקה בטלה.
בהצלחה.
מקורות:
אדם שאמר שלח לי על ידי שליח – האחריות על המקבל. ואפילו אם אמר שלח לי על ידי גוי או חש"ו. כמבואר בשו"ע חו"מ סימן קכא סעיף א. וראה בנתיבות סימן קכ ס"ק א.
במכירה שנעשית דרך האנטרנט ושולחים את ההזמנה בדואר, לא נחשב שהקונה אמר שלח לי, אלא המוכר אומר אני ישלח לך, ולכן האחריות על המוכר ולא על המקבל. מלבד זאת המנהג שהמוכר אחראי על המוצר עד שיגיע ליד המקבל. ולכן אם לא הגיע ליד הלקוח העסקה בטלה.
אחרי ההזמנה אם לא עבר זמן רב, לא ניתן לבטל את העסקה. א. יתכן וביצוע ההזמנה עם תשלום באשראי נחשב לסיטומתא. וגם אם לא יחשב לסיטומתא, אבל יש כאן קניין כסף ואם חוזר בו מקבל מי שפרע. אבל אם עבר זמן רב ולא הגיע המוצר, יכול לבטל את העסקה כאמור.