ערוב תבשילין – אדם שבישל את כל מאכלי השבת לפני החג

שאלה:

אישה שבישלה לפני החג לשני ימים ז״א ליום טוב וגם לשבת ואז לא צריכה ערוב תבשילין;
מה עם הכנת נרות ביום טוב לשבת
תודה מראש

תשובה:

שלום וברכה

מי שמאכלי השבת מוכנים לו כולם עוד מלפני יום טוב, ואינו צריך לבשל בכלל או להטמין או להשהות את המאכלים על גבי האש ביום טוב לצורך שבת, יניח עירוב תבשילין בלא ברכה וזאת בכדי שיוכל להדליק נרות לכבוד שבת, ואם אינו מדליק נרות אינו חייב להניח עירובי תבשילין, אולם עדיף לכתחילה להשאיר דבר הצריך בישול ביום טוב כדי לקיים מצות עירוב תבשילין.

למעשה, כיון שבדרך כלל נשאר דברים שצריך לחממם לפני שבת, וכיוצא בזה, מן הראוי שבכל מקרה יניח עירוב תבשילין בלא ברכה.

יש עצה להוסיף מים במיחם של שבת לצורך השבת ובאופן זה הוא מבשל ממש לצורך השבת ויכול לברך על העירוב.

מקורות:

בנוגע להדלקת נרות נחלקו הדעות אם צריך עירוב תבשילין כמבואר בשו”ע סי’ תקכז סעי’ יט, וראה משנה ברורה שם ס”ק נה.וראה כאן סיכום דיני עירובי תבשילין.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום וברכה
    לא הבנתי מהתשובה מה הדין במקרה של מי שבישל הכל לפני שבת , אבל ביו"ט אחה"צ שם את הסירים על הפלטה כדי שיהיה לו חמין לשבת , האם עושה עירוב בברכה , או שהחיוב בברכה הוא דווקא כשמבשל לשבת ולא רק כששם על הפלטה שיתחמם ?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל