לתרומות לחץ כאן

לתבוע חברת ביטוח

שאלה:

היינו שותפים בתאונת דרכים קלה. המכוניות ניזוקו משמעותית אך ב"ה לא קרתה פגיעה משמעותית לנוסעים מלבד מכות יבשות. אחת הנוסעות פונתה באמבולנס לבדיקות בבית חולים.
גם אחרי כמה חודשים עדיין זה גורם לה קצת לפחד מתאונות וכדו'. היא הלכה לכמה שיחות עם מטפלת ריגשית. וכיום כמעט אין לזה משמעות ממשית בחיים. [למרות שודאי שזה עשה משהו.]
האם מותר לתבוע פיצוי מהביטוח ע"י עו"ד ?
כי מלבד פיצוי על העוגמ"נ של המכות היבשות והפינוי לבדיקות בכוונת העו"ד לטעון שבגלל הפגיעה הנפשית אולי האירוע הזה יפגע בכושר ההשתכרות שלה במשך השנים הבאות ולכן מגיע לה סכום גדול. לי זה נראה ממש לא הגיוני שזה יקרה. [כמובן שיהיה מו"מ עם חברת הביטוח ובסוף פשרה] השאלה מה הדין.
ישר כח .

תשובה:

שלום וברכה,

מותר לתבוע חברת ביטוח בבית משפט, התביעה יכולה לכלול כלסוגי התביעות שקיימים בבית משפט – גם תביעות שאינם מעוגנים בהלכה, כגון עגמת נפש וכו'. הסיבה להתיר זאת, משום שהמבטח עשה עיסקה עם חברת ביטוח שאם תהיה תאונה ח"ו, אזי הביטוח ישלם כל מה שיוטל עליהם לפי חוקי ערכאות. ולכן הליכה לערכאות במקרה כזה זה לא תביעה אלא בירור מה התחייבו.

אולם אסור לנפח תביעות שלא היו, שכל ניפוח תביעות שלא קיימים יש בזה איסור גזל.

על כן, מותר לכם לתבוע בבית משפט באמצעות עו"ד. אולם לביים נזקים שלא היו אסור. אבל מותר להציג את התביעה שמאחר והיה נזקים… יתכן ואולי יהיו השלכות עתידיות לנזק. תביעה בלשון כזו זה לא נחשב שמביים נזקים, אלא מעורר חשש. והחברת ביטוח יכולים לסתור.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל