ב״ה
רשום בהלכה שרצוי שגבר לא יגדל שיער ארוך כי הוא מקור לדאגות וכו׳. אז למה מסופר שאצל שמשון הגיבור הכוח היה טמון בשיער הארוך ושכוחותיו נעלמו כאשר גזרו לו אותו? מה שנשמע הפוך ממה שההלכה מתארת
ב״ה
רשום בהלכה שרצוי שגבר לא יגדל שיער ארוך כי הוא מקור לדאגות וכו׳. אז למה מסופר שאצל שמשון הגיבור הכוח היה טמון בשיער הארוך ושכוחותיו נעלמו כאשר גזרו לו אותו? מה שנשמע הפוך ממה שההלכה מתארת
שאלות שנצפות עכשיו:
מאמרים אחרונים
מדריכים הלכתיים
מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?
מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל
ב״ה
תודה.
בדקתי קצת באינטרנט, נזכרתי ששמשון היה נזיר אלוהים ועל פי כן לא הסתפר כחלק מהנזירות שבעיקבותה חנן אותו ה׳ בכוח על טבעי.
לא משנה ההגדרה, בכל מקרה זה משהו יחודי, גם נזיר אינו נעשה איש בעל כח בעקבות נזירותו.
מה לגבי החציצה של שימשון? הרב הנזיר (רק נהג מנהגי אבלות ולא היה נזיר) ונשים?
בנוסף יש דין של מין במינו אינו חוצץ
והרמבם בהלכות ביאת מקדש הלכות ח-יז מתיר שם 3 פעמים להאריך שיער, בנוסף מותר בשעת הדחק להניח תפילין על כובע דק
שמעתי שהדין של שיער הוא בין מין במינו לבין העומד להתלש כתלוש דמי, כאשר מאריכים את השיער הוא אמור לצאת מספק זה ולהכנס למין במינו
ברור לכל מעיין בענין זה במחצית השקל והמשנה ברורה, שהרעיון הוא שכל מה שארוך מעבר למקובל ובלי סיבה מוגדרת, נקרא חציצה, ומה שאינו חריג, או לצורך הענין נעשה משום נזירות מוגדר כ"היינו רביתייהו".
נראה מהשאלה האם תפילין חוצצות לבגדי כהונה שגם אם הבגדים לצורך זה חוצץ (ומסברה זה חוצץ יותר כי יש להם חשיבות של מצווה בפני עצמם ובחציצה המטרה זה לבטל את החוצץ לשאר)
ומה לגבי זה שמותר לנשים להניח תפילין?(מיכל בת שאול וכדו' מדין אינו מצווה ועושה?)
ולמה השיער לא נחשב מין במינו?
בתודה מראש (:
אני חוזר שוב, בגד ודאי אין חלק מהגוף, כאן הנושא הוא שהשיער הוא חלק מהגוף, והרי שיער בגודל רגיל אינו חוצץ כי היינו רביתייה, כל החומרא היא ששיער ארוך באופן חריד שטבעו להקצץ, לא נאמר בו כלל זה. ממילא בנשים אין בעיה, ובנזיר אין בעיה, אבל בבגדים יש בעיה.
אז מותר לגדל. כי המטרה בגידול היא לא לקצוץ את השיער ולכן ממילא זה כמו נשים ונזיר שלא עומדים לקצוץ את השיער.
כיון שאצל גבר זה חריג [אינו דומה לנזיר שיש ענין הלכתי השווה בכל הגברים באם יהיו בסיטואציה הלכתית זו], זו חציצה בתפילין. יתכן שזה גם בחשש חקוות הגויים משהן מענין מספרי קומי.
השאר תגובה