לתרומות לחץ כאן

סמארטפון ללא סינון

שאלה:

שלום וברכה כבוד הרב, אני משתמשת במשך שנים בפלאפון שלא מוגדר ככשר כי אין בו סינון, כמובן שכואב לי הלב על כך ורציתי אחרת, אימי היקרה(באמת אם ואישה נהדרת) העניקה לי את המכשיר עם חבילה מחברה מסוימת ואיני יכולה להתקין סינון או לבקש ממנה לשנות זאת, כשניסיתי, העצבתי אותה, והיא עלולה לכעוס אם אחזיר לה את הפלאפון או שתראה שאינני משתמשת בו… אינני רואה ולא רוצה אפילו לצפות בדבר אסור(אף על פי שאני נרתעת מתכנים זדוניים אני מבקשת מבורא עולם שיציל אותי ושתמיד ירתיע אותי מכך, כי הרי בכל זאת איני גיבורה ולא יכולה להרשות לעצמי להיות בטוחה בעצמי, אני רק בן אדם), במשך שנים, בכל פעם, אני נכנסת דרך הפלאפון הנ"ל לשיעורי תורה ביוטיוב וגם דרך חיפוש בגוגל ואתרים מסוימים ולמרבה הפלא מכך התחזקתי בתחילת דרכי וגם בהמשך, כי לא הייתה לי אפשרות להתחזק בדרך אחרת או ללמוד כלל, הרי כמעט כל סביבתי היקרה כולל אימי היקרה לא שומרת מצוות ואף לא יכולתי ללכת בכלל לשיעורי תורה(בעבר הרחוק קרה איתי מקרה מדאיג שבו נעלמתי עקב מקרה מסוים, ומאז תקפה את אימי חרדה שלא משחררת אותה והיא סבלה קשות ועדיין סובלת ולא יכולתי להשאירה לבד, הסיפור הוא באמת ארוך) וגם כעת איני יכולה כמעט בכלל אך זה זמני…יש לציין כי לצערי ביוטיוב קופצות לי הצעות של סרטונים אחרים שלא קשורים לתורה, אין מדובר בסרטונים זדוניים אלא סתמיים בעיקר אך אני מעיפה אותם על ידי לחיצות רבות וזה לא מסתיים, זו עבודה קשה, לעיתים נדירות קרה לי שנתקלתי בלא רצוני בתמונה או מילים לא ראויות כאשר חיפשתי דבר תמים ומאז מנסה למנוע גם את "הבלי כוונה הזה" ככל שיכולה). עצוב לי בכך אפילו שאינני נכנסת לזימה חלילה אלא שואפת ללמוד ולצפות בתכנים חיוביים… האם אני עוברת על איסור חמור בכל מה שציינתי או שיש להקל במקרה שלי? אני מקווה להתעודד, קשה לי עם ההנחה או הידיעה שככל הנראה אני עוברת על איסור אף על פי כל החיובי שבדבר(שציינתי מעלה)… המוני תודות, אתם תמיד מחזקים… תבורכו בכל ברכות התורה.

תשובה:

שלום וברכה

ראשית אני באמת מתפעל מהצורה שאת מתמודדת בענין זה ובכלל, זה בהחלט לא דבר של מה בכך ובודאי שכרך הרבה מאוד.

לעצם הענין, אני בטוח שאמך תבין, וגם אם ברגע הראשון היא תתאכזב או אפילו תתעצב, תסבירי לה שאת סבסך הכל רוצה להיות טובה יותר ושמורה יותר, ושווה לך להשקיע את הסכום הזה ולקנות סמארטפון מוגן. בכל מה שנוגע לעבודת ה' והדברים שאנחנו מחוייבים בהם בהקשר הזה, גם אמך חייבת כמוך ובהסברה נכונה היא תאלץ להבין ובסופו של דבר תסכים. אנחנו לא מדברים כאן על הוצאה ענקית שאי אפשר לעמוד בה… אין מה להתייחס כל כך בכבדות לדבר הזה, תסבירי לה את הענין ותחליפי.

בנוגע לשיעורי תורה וכדומה, אינני מכיר את מצבך אבל כדאי כן ליצור קשר עם סניף לב לאחים באיזור מגורייך ולשאול על שיעורי תורה, אני בטוח שאמך תסכים שתלכי, את הרי לא כלואה בבית כל הזמן… ואם היא חוששת, שתבוא איתך ביחד לשיעור לא יקרה מכך שום נזק. הדבר הזה נחוץ לך גם כדי להתקרב ולדעת וגם כדי לפתוח בפנייך אפיקים חדשים של חברה תומכת שעוסקת כמוך בהתקרבות הזו. אני בטוח שזה יתן לך המון ולא דורש כלום.

שבת שלום ומבורך.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. קראתי ונדהמתי! אני פשוט המום! אין מילים בפי! לצערי הרב אני מכיר כמה אנשים שלא עמדו בפיתוי למרות היותם במצב רוחני גבוה ולמרות היותם נשואים!
    אוכל רק לומר לך – חזקי ואמצי! וכפי שהרב המליץ – זה ממש לא כדאי להתנסות. גם אם היום סוגרים הכל א"א לדעת מה יהיה מחר ומוכרחים את השמירה המעולה ביותר! ואם אמא שלך תסכים לבא איתך לשיעור תורה או שנים הרי שהרווחת עוד משהו אדיר!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל