לתרומות לחץ כאן

הדלקת נרות חנוכה במלון

שאלה:

שלום וברכה, אני נוסע בחנוכה למלון באילת, ורציתי לשאול איך אני מקיים את ההדלקת נרות שם, בחדר המלון לא מרשה.

תשובה:

שלום רב.

יש הסוברים שצריכים להדליק במקום האכילה, ויש הסוברים במקום השינה, ולכתחלה ראוי לאכול במקום השינה ולהדליק שם, ובדיעבד אם הדליק במקום האכילה יוצא ידי חובה.

מקורות:

בפסקי שמועות הביא בשם הגר”נ קרליץ שהגר בבית מלון בחנוכה ידליק במקום האכילה על פי הרמ”א בסי’ תרע”ז ס”א, ויש שכתבו שאין להדליק במקום האכילה אלא במקום השינה כיון שאין לו קביעות במקום זה, ודומה הדבר למי שאוכל במסעדה שלא יוכל להדליק שם, והרב בן ציון אבא שאול זצ”ל כתב שאף לא יוצאים ידי חובה אם מדליקים במקום האכילה, ולכן לכתחלה יאכל במקום השינה וידליק שם, אך בדיעבד יכול לסמוך על הסוברים שיכול להדליק גם במקום האכילה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום
    התקשתי בתשובתכם שממליצים להדליק בחדר שינה. אף על פי שהשואל אמר שלא מרשים להדליק בחדר שינה, ועוד יותר שכבר מפורסם על האיסור להדליק שום אש בחדרי המלון, שמקפידים קפידה גמורה ללא יוצא מן הכלל, וא"כ יש לדון שאולי זה גזל להשתמש במלון שימוש שלא מרשים כלל.
    ומצאתי שהרב בן ציון קוק בספר פניני חנוכה כותב בשם הגריש"א זצ"ל לאסור להדליק שם משום גזל והוי מצוה הבא בעבירה ולכן אסור לברך כלל. וכן שמענו שמורה הגר"א וייס שליט"א.
    מאידך שמענו סברה מהלומדים שאולי אם הבעל המלון הוא גוי אין ענין של גזל כיון ששילמתה על זה וזה רק ענין של חמס, ובגוי זה מח' הפוסקים אם יש חמס ולכאורה אפשר להקיל בזה.
    האם יש לכם דעה אחרת בזה? או על מה אתם מסתמכים?
    ובמלון של גוי האם שונה?
    יישר כח

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל