שאלה:
לכבוד הרבנים! בערב שבת האחרון הודלקו נרות חנוכה מוקדם, ככל הנראה (הוא אינו בטוח רק כך נראה לו) בשעה 15:32 כשזמן הפלג באותו מקום ההדלקה היה ב15:36, בשעה 16:00 התעורר לזה המדליק ושאל מה עליו לעשות, ולכאורה ישנן 3 אפשרויות א. להניח כי באמת הוא הקדים את ההדלקה וא"כ אין הדלקתו שווה, וברכותיו היו לבטלה, וצריך לכבות ולהדליק מחדש בברכה. ב. הקדמה מועטת כזאת אינה מבטלת את ההדלקה ויכול להשאיר את המצב כמות שהוא. ג. אם הספק הוא אמיתי אינו יכול לכבות את הנרות כי אז תתבטל המצוה, וגם יהפוך את ברכותיו לבטלה. רק שיש לו להדליק נר אחר לשם חנוכה ללא ברכה על צד הספק, או למצער לכבות רק את אחד הנרות (ערב שבת היה ליל שני) ולהדליקו שוב ללא ברכה לשם מצוה? תודה רבה וחנוכה שמח.
תשובה:
שלום וברכה
אם הוא בטוח שהדליק לפני פלג המנחה אין משמעות לנרות אלו ויש להדליק שוב בברכה, אם יש לו ספק, ידליק שוב ללא ברכה. כמובן רק אם עדיין לא קיבל שבת.
בירושלים פלג המנחה היה ב3:32.
האם אין בכיבוי והדלקה מחדש של נרות חנוכה בכל אופן ביטול המצוה הקודמת וא"כ (במקרה שיש לו ספק) האם לא עדיף שידליק נר אחר לשם חנוכה?
ודאי בספק מדליקים נרות אחרים.
השאר תגובה