לתרומות לחץ כאן

התייעצות – האב שקע בדכאון

שאלה:

שלום, אני עומדת בפני בעיה שאין לי כלים לפתור. אבא שלי אדם מאמין, כשהייתי ילדה הוא חווה חוויה רוחנית מעצימה ומאז הוא מאמין באלוקים אמונה שלמה וכך חינך אותנו. לאחרונה יצאה לו הרוח מהמפרשים, לאחר שיחות ארוכות שניסיתי להבין מה קרה הבנתי שהוא מפחד שעשה טעות איומה בעבודה שיכולה להיגרר להליך משפטי. הוא שקע בדיכאון ויום אחד הוא פשוט נעלם. הוא חזר הביתה בלילה אחרי שביצע נסיון התאבדות. בדיעבד מסתבר שהוא גם בגד באמא שלי תקופה ארוכה ועם האשה האחרת דיבר על הדת, לכן הרגיש שחטא בחילול השם ואלוקים עזב אותו, כל זה הצטבר ועכשיו הוא מתייסר ברגשות אשם ובקושי מצליח לצאת מהמיטה. אבא שלי תמיד היה העוגן שלי, הוא בן אדם מדהים שאוהב את המשפחה שלו ותמיד היה לצידנו אך עכשיו הוא מצליח לראות רק את המשבר הזה ונכנס למקום אפל. איך אני יכולה לשכנע אותו שיש לו מחילה? מה אוכל לעשות? אשמח לעזרה

תשובה:

שלום וברכה

לפי התיאור העצוב מאוד שאת מתארת, לא נראה לי שיש לך כלים להוציא אותו מהבור השחור הזה! כל מה שתגידי לו, וזה נכון שלכל אדם יש דרך תשובה, ואין אדם שאינו יכול לשוב לבורא עולם! בורא עולם לא עוזב שום יהודי, זו עצת היצר הרע לחשוב כך! זה הכל נכון, אבל נראה לי שהוא כבר במצב קליני שמחייב סיוע מקצועי, ואת זה חובה לשכנע אותו, שילך לסיוע מקצועי רבני ויפה שעה אחת קודם.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. שלום,
    אני לא יודעת אם זה יגיע אלייך אבל עברה חצי מאז וברוך ה׳ אבא שלי חזר לעצמו כמעט לגמרי ואפילו התחזק בדת. אתמול הוא שיתף אותי כי התשובה שלך עזרה לו מאוד לשנות תפיסה, להבין שיש לו סיכוי לחזור לה׳ ולחולל את השינוי הזה, אז תודה מקרב לב!! תבורך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל