לתרומות לחץ כאן

הנאה ממעשה שבת / ocd

שאלה:

שאלות שמטרידות אותי: האם נכון שמלאכה שנעשתה רק לאחר צאת השבת אבל העושה אותה לא הוציא עדיין את השבת ולא הבדיל כלל אפילו בדברים, וכל שכן שלא הבדיל לא בתפילה או על היין בכלל: 1.אין בהם איסור הנאה כלל מצד מעשה שבת? 2. בין בשוגג ובין במזיד? 3. בין לו ובין לאחרים? 4. בין אם נעשה עבורו או עבור אחרים? 5. בין מלאכה דאורייתא ובין מלאכה דרבנן? 6. האם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בשאלות אלו?

תשובה:

שלום וברכה

זה נכון, ראה מה שכתבנו בענין זה כאן. אמנם שאלת הפעם ממייל אחר, אבל הסיום האם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים גורם לי לחשוב שבעצם מדובר באותו שואל שמשום מה חושב שאם ישאל שוב התשובה תשתנה…

תרשה לי לומר לך דבר אישי אבל מאוד חשוב, אני מזהה לאחרונה אצלך איזה סוג מסויים של חרדה, זה בנוגע לנטילת ידים מופרזת ועוד, מצב כזה כאשר הוא אינו מוטול עלול לגלוש לocd כפייתיות כרונית שקשה מאוד להפטר ממנה, אנא ממך, טפל בעצמך אצל אנשי מקצוע זה חשוב ולא בושה ויש טיפול! אתה סובל לחינם, זה סבל נפשי מיותר שמכלה את כוחותיך. אנא אנחנו כאן סבלניים ושמחים להשיב על כל שאלותיך, אבל כואב לי לראות אותך מתייסר, טפל בעצמך, תהיה מודע לעצמך, ובעזרת ה' הכל יהיה טוב ונעים.

בהצלחה רבה ורפואה שלמה.

מקורות:

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל