לתרומות לחץ כאן

ברכו במנחה לחיילים שאינם מתפללים שחרית…

שאלה:

האם אפשר לומר ברכו במנחה.כאשר החיילים מתפללים רק מנחה

תשובה:

אין אפשרות להשלים ברכו במנחה, אבל לא הבנתי מה הכוונה שהחיילים מתפללים רק מנחה? מדובר ברוסיה? בשעת קרב סוער? הרי מדובר במדינת היהודים! על החיילים לעמוד על זכותם החוקית והיהודית להתפלל שלוש תפילות ביום במנין בצורה מכובדת וטובה, בלי זה אין כל טעם לשירות הצבאי, חלילה וחס לוותר אפילו על קוצו של יו"ד במהלך השירות הצבאי, הענין הזה חייב להיות מלחמה מתמדת של כל חייל יהודי, יום יום שעה שעה, חול שבת וחג. כל כללי ההלכה כל הדינים והמנהגים רשאי החייל לקיים בקפידא בגאווה ובעוז בלי ויתורים.

אנא, עם ישראל זקוק לחיילים גאים בעלי עמוד שדרה איתן…

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לכבוד הרב,
    אמנם לא אני כותב השאלה , אבל רציתי להגיד משהו בעניין
    נכון שאנחנו לא במהלך מלחמה מוגדרת, אבל המציאות היא שאויבינו מנסים כל יום לפגוע בנו. אם זה בתכנון פיגועים, זריקות בקתבים, זריקות אבנים וכו'
    מספיק שחיילים יוצאים למארב לפנות בוקר כדי לתפוס מחבלים שרוצים לזרוק אבנים על רכב חולף וחוזרים בצהריים, ולא התפללו שחרית כדי לשמור על אזרחי ישראל.
    וכמובן שיש עוד הרבה דוגמאות כמו סיורים, מעצרים וכו'
    אנחנו נמצאים במלחמה, אמנם לא מוכרזת, אבל מלחמה. וברור שיהיו מצבים שחיילים יצטרכו לוותר על קיום מצוות מסוימות כדי לקיים את מצוות פיקוח נפש.
    כמובן שבאופן עקרוני חייל דתי חייב לעמוד על שלו ולא לוותר, אך כשצריך לוותר, לעשות זאת מתוך ידיעה שזה מה שנצרך כעת כדי לשמור על עם ישראל.

  2. אין ספק שאתה צודק, אבל במציאות בת זמנינו ניתן לסדר זמן תפילה לכל חייל כמעט תמיד! גם כשיוצאים לפעילות מבצעית אם היא מתחילה לפנות בוקר היא לא צריכה להגמר בצהריים, ולא נמצאים כל הזמן בשטח לחימה, אלא ביו"ש, וכשיוצאים מתפללים אפילו בשטח, אבל בצורה טובה ורצינית. הנושא שרציתי לחדד ואני נתקל בו כל הזמן במהלך עבודתי, הוא שלצערי חייל שאינו נמצא במסגרת של הסדר וכדומה הרבה פעמים פשוט מתבייש… אני מתבייש לכתוב זאת אבל זה אמיתי לגמרי! וכיון שמדובר בשירות ממושך, הוא לאט לאט מוותר עוד ועוד, והרבה פעמים הוא פשוט נושר! וזה אסון שאין לו מחילה. לכן, חובה על כל חייל שמתגייס לצבא, ראשית כן ללכת במסגרת דתית תומכת ולא לבד, שנית, אם אינו במסגרת כזו או גם במסגרת כזו אבל הרבה פעם יש השפעה פיקודית מבחוץ וכו', לשמור על עצמו מאוד מאוד, וכשם שבשעת שמד החמירו יותר להקפיד על כל מנהג, כך כשהכל בא לך בטוב, אבל יש כירסום רוחני מחמת החברה והפיקוד והכל, אזי אדרבה, יש לאזור עוד יותר עוז ותעצומות ולהיות עם קשה עורף שלא מוותר שום דבר. ומי שיהיה אור לאנשים סביבותיו, יניח תפילין בגאון ויציע להם להניח גם, יעמוד על נושא הכשרות והשבת והכל בחיוך של גאווה, שכרו כפול מן השמים, לפי שאין לך קידוש ה' גדול מזה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל