לתרומות לחץ כאן

הגדרת איסור הוז"ל

שאלה:

לרמב"ם ביאה דרך איברים מותרת

א. גם אם יוצא זרע ל"ה לבטלה?

ב. אם גם הוצאת זרע בהנ"ל מותרת, מה נחשב זרע לבטלה?

ג. ראיתי בתשובה ברשת דלבטלה חשיב רק כמעשה אונן, דכוונתו להוציא זרע ע"מ שלא יהיה הריון, האם נכונה דעה זו?

ד. א"כ האם הכל לפי כוונה זו? דהיינו ביאה עם זרע דרך איברים מותר אם לא מכווין למנוע הריון… למרות שבפועל נמנעת הריון בכך… ורק אם בא דרך איברים עם כוונה למנוע הריון ומוציא זרע הוי לבטלה? היכן הגדר במדויק?

אם האיסור רק בכנ"ל, יוצא שלנער מותר להוציא זרע להנאתו?

בברכה

תשובה:

שלום רב,

גם אם מותר ביאה דרך אברים זה אסור כאשר מוציא זרע. כלומר, זה נידון אחר בין השו"ע והרמ"א האם מותר להוציא באקראי בביאה שלא כדרכה, ראה שו"ע סי' כה ברמ"א. ובשו"ת אגרות משה אבה"ע ח"א סי' סג איך שביאר את שיטת ר"י שמותר באקראי ביאה שלא כדרכה אף שמוציא זרע. והכלל הוא שעם אשתו באקראי מותר, אבל בעצמו ודאי שאסור.

לגבי השאלות האחרות: ברור זו טעות גמורה. אין כל ספק שזה איסור גמור, וכפי שכתב שם השו"ע בסעי' א' שזו עבירה חמורה ביותר יותר מכל העבירות. (ראה שם בבית שמואל). אבל ההגדרה היא כמובן כאשר הוא מוציא לבטלה / להנאתו וכד'. ולא כאשר זה למטרה של מצוות עונה או לפוריות וכפי שביאר שם באגרות משה ובעוד מקומות.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל