לתרומות לחץ כאן

האם ראוי לנדור נזירות? / קידוש והבדלה על חמר מדינה

שאלה:

שלום אני חושב לקחת על עצמי נזירות בלי נדר לא להסתפר ואני לא שותה יין אז על מה אני עושה קידוש ביום שישי

תשובה:

שלום וברכה

ראשית אין משמעות לנזירות בלי נדר, בגמרא בנדרים יט ע"ב מבואר שאפילו נזירות על תנאי אין לה משמעות, לפי "שלא ניתנה נזירות אלא להפלאה". שנית, גם מבחינה השקפתית הענין הזה שגוי, שלמה המלך כבר אמר "אל תהי צדיק הרבה למה תשומם", והיינו שכל כך הרבה דברים אנחנו נדרשים לעשות, מי יתן והיינו מצליחים לקיים את כל ההלכות כמו שצריך, האם זה מה שמוטל עלינו, להוסיף דברים שאנחנו לא מחוייבים בהם?! דייך במה שאסרה תורה!

אגב, חכמים אמרו: "הרואה סוטה בקלקולה יזיר עצמו מן היין". כלומר שכאשר אדם רואה אשה שנוהגת באופן האסור מבחינת חיי האישות, זה עלול להשפיע עליו לרעה, לכן כדי שלא יחטא בדינים אלו, יעשה לעצמו חומרה מיוחדת זו ויעשה נזיר. לכן עוד יותר חשוב לסדר את ענין הנישואין שלא לחיות חלילה עם אשה בלי חופה וקידושין ובלי שמירת טהרה בטבילת נדה וכדומה, שהרי כל תכלית הנישואין היא שלא להגיע חלילה למצב כזה…

לגבי עצם הענין: מעיקר הדין ניתן היה לעשות קידוש והבדלה על חמר מדינה, אלא שבזמנינו יש שפקפקו אם יש חמר מדינה ומה הוא, כפי שהארכתי לבאר כאן בהרחבה, ולכן אף שיש לסמוך על זה למי שאכן אינו יכול לשתות יין או אין לו יין, ודאי זו גם סיבה נכונה שלא להכנס לענין נזירות.

בהצלחה רבה.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. יש להוסיף, שהמקבל על עצמו נזירות בימינו, מחוייב בנזירות לכל ימי חייו, או עד בנין ביהמ"ק – המוקדם מביניהם, כיון שאיסורי הנזירות לא מפסיקים עד שיביא את הקרבנות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל