לתרומות לחץ כאן

אמירת פרשת הקרבנות מועילה כהקרבת קרבן?

שאלה:

שלום רב , אחד מהפוסקים שאני לא זוכר כרגע מי , כתב שאדם שיודע שנתחייב באיזה קרבן יאמר את פרשת אותו קרבן , האם זה חיוב ? האם העבירה מתכפרת גם בלי אמירת הפרשה אלא רק תשובה?

תשובה:

שלום וברכה

בחז"ל הובא שאמירת פרשית הקרבנות עולה לאדם במידה מסוימת כאילו הקריב קרבן, שנאמר "ונשלמה פרים שפתינו", כלומר כיום שאין לנו בית מקדש, אנחנו מקיימים במידת מה את חיוב הקרבן על ידי קריאת הפרשה הזו. כפי שאמרו בגמרא במנחות דף קי עמוד א: "אמר רבי יצחק, מאי דכתיב: זאת תורת החטאת וזאת תורת האשם? כל העוסק בתורת חטאת כאילו הקריב חטאת, וכל העוסק בתורת אשם כאילו הקריב אשם".

זה אינו חיוב, משום שאין כל מקום בתורה בו נאמר כך לכפר עוון, אלא זו זכות וסגולה להגיע לכפרה במידה מסוימת מאוד, על ידי קריאת הפרשה. עיקר העיקרים מה שמועיל בזמנינו הוא פשוט התשובה. להתחרט על החטא להתוודות עליו ולקבל לעתיד שלא לעשותו עוד. וכפי שאמרו בגמרא במסכת סנהדרין דף מג עמוד ב: "אמר רבי יהושע בן לוי: בזמן שבית המקדש קיים, אדם מקריב עולה – שכר עולה בידו, מנחה – שכר מנחה בידו. אבל מי שדעתו שפלה – מעלה עליו הכתוב כאילו הקריב כל הקרבנות כולן, שנאמר זבחי אלהים רוח נשברה, ולא עוד אלא שאין תפלתו נמאסת, שנאמר לב נשבר ונדכה אלהים לא תבזה".

ערב טוב ומבורך!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל