שאלה:
שלום רציתי לדעת לגבי הדין שדבר איסור בשישים בטל וכבר אין טעם אפילו, א"כ מה הדין כשאדם שם את דבר האיסור כמה פעמים בתערובות של 59 האם אמרינן שדנים כל תערובת בפנ"ע ואז זה לא מתבטל הטעם או לא? ומה הטעם, וכן בעירוי שמערים על הדבר איסור הרבה יותר משישים אך הכל נוגע ישירות מה הדין,
תשובה:
שלום וברכה
אם אתה רואה את האיסור בעיניים, לוקח אותו ושם אותו בתערובת אחרת, ודאי שהוא נותן טעם שוב ושוב, אין גבול לפעמים שהוא יכול לתת טעם, הגבול הוא רק באותה פעם שנכנס, כיון שככל שהוא נותן טעם גם שאר חלקי התערובת נותנים כנגדו, ונמצא שתמיד נתינת טעמו בטלה בשישים שכנגדו.
לא הבנתי מה ההגיון בזה מה זה משנה כמה פעמים זה נכנס לתערובת וכי הכניסה מפליטה? לכאו' השהות,
על זה הסברתי שכאשר זה פולט גם שאר התערובת פולטת ולכן תמיד היחס ישאר, אבל כשאתה מכניס את זה לתערובת אחרת הוא שוב יפלוט גם שם, וגם שם נצטרך לשער אם יש ששים.
השאר תגובה