לתרומות לחץ כאן

ישיבה או אקדמיה?

שאלה:

שלום לכבוד הרבנים החשובים. אני בעל תשובה בתהליך שהחל בעזרת השם יתברך לפני כ-8 שנים. וכיום אני בן 28. אחרי החגים נכנסתי למסגרת של לימודי 'מכינה קדם אקדמאית' – זאת אומרת שמלבד לימודי המכינה שמסתיימים בקיץ נותרו לי עוד 3 שנים ללימודי התואר הראשון.

בזמן האחרון מפעם בי רצון חזק להיכנס ללמוד בישיבה יום שלם ולהתעלות ולהתחזק ביראת שמים ולימוד התורה. אך ההתלבטות שלי אם זה נכון מבחינה הלכתית בהתאם לגיל הנוכחי שלי- או שמא עדיף להתחזק מהמקום שאני נמצא עכשיו ולהמשיך לצאת לשידוכים על מנת למצוא את הזיווג בע"ה מפאת גילי . מה דעת תורה בעניין? והאם אפשר לקבל תשובה עם מקורות מן הפוסקים וכו'.

(ישנה אפשרות אחרת שהיא להיכנס ללימודי ישיבה- ובד ובד ללימודי לימודי חול, כלומר לשלב בין השתיים. אשמח שהרב יתייחס גם לאופציה הזו)

בתודה מראש ויישר כח גדול.

תשובה:

שלום רב

כמובן לא נוכל לייעץ לך בלי להכיר אותך את כוחותיך ויכולותיך, דבר כזה יכול להעשות רק על ידי מי שמכיר אותך יותר ולפחות נפגשת איתו לשיחה מעמיקה.

בתחושה שאין לה ביסוס מספק נראה לי שהאופציה האחרונה שהצעת היא הנכונה ביותר, לשלב בין השניים.

בהצלחה רבה מאוד.

הייתי מציע לך לשוחח על כך עם הרב שמחה כהן מראשי ישיבת נתיבות עולם בבני ברק, תשיג אותו דרך הישיבה. השיחה איתו תהיה לך חוויה מיוחדת הוא אישיות נפלאה, ובודאי גם יחכים אותך בענין מנסיונו העשיר מאוד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל