לתרומות לחץ כאן

מה עושים עם ילד שחזר בתשובה?

בהמשך לשאלתי, אני מבינה ורואה מהסביבה הדתית שהרבה זוגות דתיים הולכים לקולנוע, וגם הולכים לבריכה שהיא לא נפרדת. הרי אי אפשר לעצום עיניים וגם ברחוב יתכן וגברים ייתקלו בבחורה שלא לבושה צנוע, הרי אי אפשר להתהלך בכל מקום ובכל סיטואציה עם חשש, שמא פתאום תצוץ בחורה עם גופיה או עם מכנס קצר. עובדה שזוגות דתיים הולכים למקומות כאלה ולא נראה שיש בעיה עם זה.
אוסיף ואציין, כי מאז חזרתו של בני בתשובה, הוא הפסיק ללמוד כמו שלמד קודם לכן, הכוונה ללימודים בבית הספר, כל היום יושב ומתפלל, ציוניו בבית הספר ירדו, ואני טרודה מכך מאוד, שכן מי שמתחזק לא אמור לזנוח את הלימודים ולשבת ולהתפלל כל היום, במיוחד בשבתות.

תשובה:

שלום רב,

העובדה שאת רואה אנשים דתיים בהולכים לקולנוע ולבריכה שאינה נפרדת. אינה מתירה לעשות דברים כאלה. אני מניח שהם לא אנשים הנראים "יראי שמים" אדם ירא שמים, משתדל ככל יכולתו להמנע מעבירות. וכנראה זוהי השאיפה של בנך, להיות אדם ירא שמים.

העובדה שהוא מזלזל בלימודים וכו'. היא ודאי אינה תופעה טובה. אסור שזה יקרה, אדם חייב לעמוד במטלות שלו. ובשנים הללו הוא חייב לעמוד בהם עד הבגרויות. אם הבן ירצה לעבור לתיכון דתי ואז להשקיע בלימודים ובחיי חברה שזה גם מאד חשוב לאדם שרוצה להתפתח וכו', אולי כדאי לסייע ולאפשר לו. את צודקת המצב הנוכחי אינו תקין ואינו יעיל, לא עבורו נער צעיר, ולא עבורכם שהורים באמת אוהבים ודואגים.

אני מאחל לכם המון הצלחה והרבה נחת מהילד!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. חשוב שיהיה לו אדם ירא שמיים שינחה אותו ויעזור זה יעזור לו לא להקצין לאיפה שלא צריך ( בלי קשר לנושא הבריכה) לפעמים אדם חוזר בתשובה ולא יודע מה עיקר ומה פחות. הרבה הצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל