לתרומות לחץ כאן

חומר עוון נדרים

היום בטיול לפארק הפלתי על משהוא מהכיתה אבנים בגב שלו בצחוק והוא נדר שמי שעשה לו את זה הוא…. בכל מקרה המשכתי לעשות לו את זה בסוף הוא גילה שזה אני וזה היה רק בצחוק אבל לגבי הנדר שלו כי בגללי הוא נדר האם אני צריך לעשות התרת נדרים? אצלנו נודרים כל הזמן , (בספר תורה וכו )אז זה בטוח שהוא לא ילך לרב שיתיר לו חח אז האם אני יכול להסתמך שראש השנה שהוא יעשה התרת נדרים בכלליות זה ימחק כי אני כמעט בטוח שהוא שכח או ישכח עד אז?

תשובה:

שלום רב

לא הבנתי מה נדר? נדר שירביץ?… זה כלום כי אסור לו להרביץ… אבל אם נדר שלא ידבר עם אותו אחד שעשה את זה וכדומה, עליו לעשות התרת נדרים. מה שאתה אומר שכל הזמן נודרים הוא חמור מאוד מאוד!!! חז"ל אמרו שבעוון נדרים בנים קטנים מתים!!! יש לעורר על חומרת הענין בכיתה, אולי לדבר עם המחנך שיקדיש שיעור לנושא הזה ויסביר את חומרת הענין, וכך יסיר מאיתנו ה' יתברך כל חולי וכל מכה.

יום טוב.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אני יותר שואף להתחזק בדת אז בשבילי זה משנה יש ילדים שזה לא כל כך בשבילם… אני לא רוצה להוציא שם רע בכל מקרה זה משהוא כמו " מי שעשה לי את זה אני אז**ן אותו והסוג דיבור הזה אפילו שהילד עצמו נורמלי לא מדבר ככה נראה לי , זה כמעט ברור שהוא לא יעשה התרת נדרים ואם יעשה זה אולי בראש השנה ולא נראה לי שהוא יזכור הוא שהוא עכשיו זוכר יעני הנדירה בדברים כבר הפכה לסלנג, לא כולם ככה ממילא אז אני יכול להסתמך עם הוא יעשה התרת נדרים כללית בראש השנה?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל