לתרומות לחץ כאן

הרחקת כלב רועה גרמני

שלום וברכה רבה.
לשכני יש כלב מסוג רועה גרמני. לאחרונה אני רואה את הכלב משוטט בחוץ. דבר הגורם לפחד ומהומה ברחוב.בפעם הראשונה אכן התקשרתי לארגון צער בעלי חיים שקנס אתה בעלים בסכום גדול.מאידך מאד הפריע לראות שוב את הכלב בפעם נוספת.ובפע זו החלטתי להעמיס את הכלב ולזרוק אותו רחוק מאד מהבית. דבר שגרם נזק כספי לבעליו, שכן נאלץ הלה לשלם ממיטב כספו "לפדות: את הכסף. והוא , בעלי הכלב דורש את תשלום סך ההוצאה. האם אכן עלי לשלם או שמא יפה ונכון עשיתי שהרקתי מזיק.

תשובה:

שלום רב,

ודאי שנהגת כהלכה ואין עליך כל חיוב. שהרי אסור לאדם לגדר כלב רע בתוך ביתו אם אינו קשור. ראה מה שכתב הרמ"א בחו"מ סי' תט: "אסור לגדל כלב רע, אלא אם כן הוא אסור בשלשלאות של ברזל וקשור בהם….רמ"א:וי"א דהשתא שאנו שרוין בין העכו"ם ואומות בכל ענין שרי, ופוק חזי מאי עמא דבר (הגהת אלפסי החדשים). מיהו נראה אם הוא כלב רע, שיש לחוש שיזיק בני אדם, דאסור לגדלו אלא אם כן קשור בשלשלאות של ברזל". וראה עוד בשו"ת משנה הלכות (ח"ה סי' קצז) שמצדד לומר שגם אסור להשאיר כלב כזה בתוך החצר באופן שאינו קשור, למרות שהוא שם שלט: זהירות כלב נושך.

בנוסף, בהחלט היה ראוי לדון כאן האם בכלל יש חיוב לשלם גרם נזק בתורה עקיפה כזו, אולם די במה שכתבנו כדי לפטור אותך מתשלום הנזק העקיף שנגרם לו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל