לתרומות לחץ כאן

איך להתאים קשר מסוים בין אדם זר לאישה נשואה

כבוד הרב שלום!
ברצוני לשאול:
1. האם מותר לגבר להביא מתנה לאשה נשואה?
2. האם מותר לשם ייעוץ לשבת יחד גבר ואישה, במרפסת שמש, כשיש ביניהם קשרי ידידות?
3. כיצד אישה נשואה אמורה להגיב כשגבר זר מחמיא לה?
4. אשמח לקבל מקורות לגי התשובות.
תודה מראש.

תשובה:

שלום רב,

ראי, קשה לתת מקורות ברורים לשאלות אלו. משום שתמיד השאלות יהיו שונות לפחות במעט מהמקורות.

העובדה שגבר ואישה נשואה שיש ביניהם קשרי ידידות, עליהם חלים הרחקות יותר משאר הנשים אנו מוצאים הן בדיני יחוד, והן ביחס שבין גרוש וגרושתו, והגדרה זו נקראת "לבו גס בה".

העובדות מדברות בעד עצמן. אישה שאינה מקפידה על יחס הולם בינה לבין אותו גבר שהיא בקשרי עבודה וכד', אחוזים גדולים נופלים בסוף. התורה אומרת ולא תתרו אחרי עיניכם, דיני יחוד במצבים כאלה הם מן התורה, וחז"ל הוסיפו עוד דיני יחוד, וכל זה למה? כי פשוט התורה וחז"ל ידעו מה שכולם יודעים, ש"אין אפוטרופוס לעריות", וכשיש קירבה, הדברים מדרדרים, ולפעמים מדרדרים מהר מדי והרבה לפני שהאנשים מתעשתים בסוף. לצערי במסגרת עבודתי באתר, אני נחשף ללא מעט מקרים שנשים מעדו, הן דתיות והן שאינן דתיות, ותמיד זה בגלל שהם לא שמרו על יחס זהיר ומתאים עם הגברים אותם הם פגשו בחיי היומיום.

אני לא רוצה לקלקל את יחסי העבודה הקיימים, אבל לדוגמא, אם הגבר מביא מתנות לכולם, הוא יכול גם לתת לאישה, אבל סתם לת מתנה רק לאישה, זה לא נראה טוב. גם הפגישה שאת מתארת כאן, ממש אינה מדיפה ריח של יראת שמים… בקיצור, חיביים לתפוס מרחק, לקבוע לעצמך כללים המתאימים לסיטואציה שאת נמצאת בו, אותן לא תעברי בשום אופן, ובעזרת ה' תוכלי להמשיך לעבוד בצורה נורמלית, אך גם בטוחה יותר לעצמך ולמשפחתך.

שיהיה בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל