לתרומות לחץ כאן

נדרתי שלא לעיין בויקיפדיה

אני נדרתי נדר שלא אכנס לויקיפדיה [ מסיבות אישיות ] ולא אקרא ערכים בויקיפדיה לא כולל אנשים מפורסמים. מפה לשם גם הוספתי על הנדר כמה ימים אחרי כן שלא אקרא גם אם התקציר שיש לויקיפדיה במנוע חיפוש… אני לא בטוחה אם עברתי על נדר או לא… נתקלתי בדמות מפורסמת שרציתי לדעת מה המוצא האתני שלה וראיתי שיש לה ערך בויקיפדיה ואז חשבתי אם מותר לי או אסור כי מצד אחד אמרתי לא כולל אנשים מפורסמים אבל מצד שני אמרתי שלא אקרא תקצירים… בכל מקרה יצא לי להסתכל ובכל זאת… ועכשיו אני אוכלת סרטים עם עברתי על הנדר… אני לא מבינה כל כך בנדרים הדבר היחיד שאני יודעת שמסוכן לנדור סתם… אבל אי קריאה בויקיפדיה ממש מקל עלי כמובן מסיבות אישיות. האם אצטרך לעשות התרת נדרים ? האם עברתי על נדר ? מה אוכל לעשות עכשיו ?

תשובה:

שלום רב,

אם הנדר היה בפה מלא (כלומר, לא רק במחשבה) הנדר תפס ואת חייבת לעמוד בו. לכאורה הנדר שלא לקרוא תקצירים כולל את כל התקצירים. לכן מיד עלייך להתיר את הנדר, אני לא יודע מדוע את החלטת שלא לעיין בויקיפדיה, אבל אפילו אם זה מאוד חשוב לך להמנע מעיון בויקיפדיה, ודאי שאינו שקול כנגד עבירה חמורה של נדרים, לכן כדאי מהר לגשת לשלשה אנשים ולהתיר את הנדר.

אם היית נודרת כך וכך כסף לצדקה בכל פעם שתעיני בויקיפדיה, זה כבר סיפור אחר, בגלל שתמיד את יכולה לקיים את הנדר ולא להפר אותו.

בהצלחה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. הנדר נאמר במחשבה, זה כזה משנה אם אומרים בקול או במחשבה? וזהו… זה דיי בעייתי לי ללכת ל3 אנשים… אני חוזרת בתשובה והמשפחה שלי דיי אנטי בעניין הזה… אם אספר להם בכלל שנדרתי אפילו הם יתעצבנו עלי ואין לי לאן ללכת.. אני רק נערה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל