לתרומות לחץ כאן

הדלקת נרות שבת לבנות מדרשה

שלום רב,
אני גרה במדרשה בירושלים. אמי מדליקה נרות בבית ללא ברכה.
אין לנו אישור מהנהלת המדרשה להדליק נרות בחדרים הפרטיים שלנו אלא רק במטבח של הדירה . אנחנו לא אוכלות בשבת בדירות אלא מתארחות אצל משפחות בשכונה. כיצד עליי לנהוג עם הברכה בעת הדלקת הנרות?
יש לציין שאני נוהגת לפי עדות אשכנז.

תודה רבה ושבת שלום

תשובה:

שלום רב

כיון שאתן גרות במדרשה מוטלת עליכן חובה של הדלקת נרות שבת ולא די במה שאמא מדליקה בבית. בענין זה יש לכן שתי אפשרויות, האחת, להדליק במקום בו אתן מתארחות לסעודה [או להשתתף עם בעלי הבית שם בפרוטה], אולם למנהג בני ספרד [או כשזה לא מסתדר מבחינת הזמנים וכו'] יש להדליק במדרשה, באופן זה תוכלו להדליק במטבח הדירה, גם שם יש צורך באור בלילה [רוצים לשתות משהו, ליטול ידים וכו'], אלא שיש לשים נרות ארוכים או שמן שידלק גם כשתחזרו לשם בלילה.

מקורות:

מקורות:

הטעם לכך שלבני ספרד עשיף במדרשה, הוא משום שיש מחלוקת אם מברכים רק על הנר הראשון שדולק או גם על תוספת אורה, השו”ע בסי’ רסג סעי’ ח סובר שלא לברך והרמ”א מיקל וכן מנהג האשכנזים, וכיון שבעלת הבית או אשה אחרת כבר מדליקה נרות, נמצא שלדעת חלק מהפוסקים שוב לא ניתן להדליק שם בברכה, אא”כ האורחים מדליקים בחדר מיוחד להם. אולם, כאמור, לא ניתן להדליק בחדר השינה או במדרשה אלא אם כן אחד מבני הזוג נשאר שם קצת בתחילת הלילה להנות מהנרות, או שהנרות ארוכים דיים שידלקו בשעה שישבו לחדרם לאחר הסעודה.

על פרטים אלו ע”ע שמירת שבת כהלכתה פרק מה סעי’ ח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל