לתרומות לחץ כאן

תוכן לא צנוע בחומר הלימודים / איך מתגברים על הרהורי עבירה?

שלום וברכה כבוד הרב
תודה רבה על התגובה שניסחת לי.
אני עורך מחקר על משהו לצורך פרנסה בע"ה, אני לומד מידע על כך, אך במאמרים שאני קורא מדי פעם ניתן לראות איזה אזכורים מהחיים החילוניים, כגון פעם אחת הזכירו איזה מגזין לא הכי צנוע, והבחור הזכיר פעם את דארווין

סך הכל הרוב המוחלט צנוע מאיזה 3 עד 6 עמודים בערך שיצא לי לקרוא
האם אני צריך להימנע מלקרוא אם יש אפשרות שהיצר הרע יעביר לי תמונה כנגד רצון ה' במחשבה?
זה לא דבר חדש, אני מרגיש שהיצר הרע מנסה להטביע אותי בדברים מהסוג הזה, אבל ה' עוזר והחמדה והמחשבה רעה העולה על הלב פתאום, שאין ברשות האדם להימנע ממנה, אין נענשין עליה, אלא כאשר מהרהר וחוזר ומהרהר ח"ו. יש זמנים שזה מאד קשה ומייגע ולפעמים יותר קל או קל, זה קל הרבה יותר בעיקר כשמתפללים על זה יום יום (דבר שהלוואי שאזכה להתמיד בו ולא להיות טיפש).

דרך אגב, האם יש חובה להזכיר לשידוך שיגיע בעיתו בע"ה, על עברי שהיה עם חרדה חברתית? דבר שעדיין משפיע עלי פה ושם, אך בע"ה אני מתגבר עליו ואתגבר עליו סופית אני מקווה השנה.

תודה רבה כבוד הרב ושבוע טוב בע"ה

תשובה:

שלום רב וחורף טוב!

אם מדובר בתמונות לא צנועות או דברים מהסוג הזה המוזכרים באופן מושך יש להמנע לחלוטין, אבל איזכור של עיתון כזה או אחר או של אישיות כפרנית כזו או אחרת לא אמורה לגרום להרהור עבירה, לדעתי מה שהרגשת מחשבה כזו או אחרת, כי לעיתים היא עשויה "לקפוץ" בראש גם בלי התוכן הזה. אני מניח שהליכה ברחוב בעייתית יותר מאיזכור של שם עיתון… במקרה כזה מותר ללמוד וצריך לעבוד על עצמנו להתקדם עוד ועוד. כמובן שאם יש תוכן יותר דתי יש להעדיפו.

בכל הנושא של הרהורי עבירה מה שצריך הוא ראשית לא לחשוב על זה הרבה, קרה שהרהרת, לעבור הלאה, לא להתפלש בביצה! זה רק גורם לריבוי ההרהורים וליאוש! ככל שנרבה בלימוד התורה שמירת העיניים במידה ראויה [גם זה בלי להפריז ולהקשות על החיים, ובטח שלא לנהוג באופן מוזר, זה לא יוביל למקומות טובים!], וקיום מצוות בשמחה, ההרהורים יתמעטו.

בנוגע לשידוך, אם תתגבר על כך ודאי לא צריך לספר, ואם לא תתגבר עדיין לגמרי נדון ונחשוב כיצד ומה צריך לעשות בהתאם לנתונים אז. עיקר העיקרים בענינים אלו, לא לחשוב מחשבות מחלישות ומייאשות… כשנגיע להר נעבור אותו בעזרת ה'! יש לנו אב רחום בשמים!

יום נעים ומוצלח!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל