לתרומות לחץ כאן

מה הם ההכנות לתפילה / האם מותר לאחר זמן תפילה לצורך כוונה?

שלום
1.מה ההכנות הראויות לפני התפילה?
1.בתפילה מה עדיף,להתפלל ללא נוע בשקט או בהתלהבות ולעיתים רעש?
2.אם אני מרגיש שבתפילה מוקדם בבוקר אני לא מרוכז כלל, האם אפשר לאחר את התפילה אפילו שיכול להיות שיעבור זמן תפילה עם ההכנות לתפילה.

תודה רבה

תשובה:

שלום רב

1. קשה מאוד לענות על שאלה זו, שכן מלבד ההכנות הדרושות על פי הלכה – נקיות הגוף וכו', חסידים הראשונים היו שוהים שעה אחת קודםפ התפילה, מתוך התבוננות בגדלות ה' ואמיתת מציאותו וכו', עד שיהיו מגיעים קרוב להתפשטות הגשמיות, כמובא בשולחן ערוך. כמה רחוקים אנחנו מכל זה. בקהילות החסידים רבים נוהגים לשבת ללמוד לפני התפילה, אם זה קצת גמרא או דברי חסידות, כל אחד לפי הרגשתו. העיקר לא לבוא לתפילה מתוך בהילות, אלא מתוך כובד ראש והכנעה.

2. גם בזה אין כללים, מה שגורם לך ליותר כוונה והתלהבות תעשה. יש קהילות שנהגו להתפלל בקולי קולות כמו בחסידות קרלין, ויש שהיו מתפללים בשקט גמור, והעיקר לכוין ליבנו לאבינו שבשמים.

3. חלילה לאחר זמן תפילה!!!! עדיף להתפלל פחות בכוונה בזמן מלהתפלל לאחר הזמן. הקורא קריאת שמע אחר זמנה או מתפלל לאחר הזמן אינו יוצא ידי חובתו [בקריאת שמע הפסיד לגמרי ובתפילה זו אינה תפילת שחרית אף ששכר תפילה בידו!]. דומה הדבר למי שמרוב כוונתו מדליק נרות חנוכה בפורים ואוכל מצות בחג השבועות… אני יודע שיש שנהגו להקל בדברים אלו, אולם אני יהודי פשוט של השולחן ערוך, וכך נראה שם… וראה נפש החיים שער ג' כמה הרבה להתריע על כך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל