האם קשר תפילין של ראש שיהיה באמצע מעכב בדיעבד לספרדים?
תשובה:
שלום רב
מסתימת דברי הבית יוסף בסי' כז ובשו"ע שם סעי' י נראה שאכן דין זה מעכב בקיום המצוה, שכן אף הוא נלמד מסוגית הגמרא במנחות לה ב כמו בתפילין עצמן שמקומם בין העינים, וכ"כ בס' יסוד ושורש העבודה שער האשמורת פרק ט שהלכה למשה מסיני היא ומעכבת בקיום המצוה.
האם זה אומר שצריך לדייק שיהיה בדיוק באמצע או כמו בתי התפילין שדי שיהיה בין העיניים ומקום יש ל2 תפילין וכו'
אכן כן. ובפוסקים יש התלבטות קצת כיצד לבצע את זה בקשר דמו ד', בשונה מהקשר המרובע שם זה ברור מאוד.
אכן יש התלבטות למשל הקשר שאני מניח בצורת ד' יוצא שהחלק התחתון של הקשר רק חציו מונח על העצם וחציו השני ריק כביכול בגלל הצורה שלו אז איך זה מתבצע
צריך שעיקר הקשר יהיה על העצם. אגב ההנחה על העצם אינה מעכבת כל עוד זה במקום השערות, מה שכתבתי הוא לגבי ההנחה באמצע.
אז איך יודעים המקום המדויק?
עיקר הקשר שיהיה כנגד הגומה.
אם קצת מלמטה של הקשר מונח במקום שאין בו שיער ורוב הקשר מונח על שיער יצא?
לא, אבל אצלך זה בסדר, סתם לחץ.
השאר תגובה