לתרומות לחץ כאן

מתי לקנות חמץ אחרי פסח

חב"ד מפרסמים שלמרות שחנויות ואף רשתות מזון מכרו חמץ לגוי דרך רבנות – גם אם המכירה כשרה למהדרין,בתוך זמן קצר מגיעה סחורה מסיטונאים שלא מכרו חמץ כדין או בכלל לא ובכל זאת הקונה נכשל.השתדלנו לשמור פסח דמהדרין ולא רוצים להכשל עכשיו.
מה הלכה אומרת בזמנינו זה,מתי ממי ואיזה מוצרי חמץ מותר לקנות? אולי עדיף להחמיר וחוץ מלחם ופיתות להסתפק עוד שבועיים באורז והקטניות בלבד?

תשובה:

שלום רב

להלכה אין צורך לחשוש, משום שלא רק החנויות מכרו חמץ לא גם כל המפעלים הגדולים כמו אוסם עלית וכו'. הבעיה הקיימת היא במחסני הסוכנים למיניהם שהספיקו לקחת סחורה לפני פסח ולא הספיקו לשווקה בחנויות, ואין כל ידיעה אם מכרו חמץ, ומסתבר שרבים מהם לא עשו זאת כיון שאין להם קשר ישיר עם צרכנים וזה לא מעניין אותם. למעשה לא נוכל לדעת היכן היתה הסחורה שאנחנו קונים בימי הפסח, והספק הזה מתמשך על פני זמן רב הרבה יותר משבועיים, כך שמעיקר הדין אין צורך לחשוש, שכן אין כאן אלא ספק דרבנן שהולכים בו לקולא, וכמו כן יש רוב של הסחורה שכן נמכרה מן הסתם כדין, ותמיד הולכים אחר הרוב. אכן יש שמהדרים להשתדל לקנות סחורה שקוד היצור שלה הוא לאחר הפסח, והיום יש כבר תחרות באיזורים החרדיים איזו חברה מביאה הכי מהר מוצרים כאלו וזה בהחלט בר השגה, כך שמי שרוצה להחמיר בזה תבוא עליו ברכה, אבל מן הדין כאמור, מותר לרכוש. תמיד יש עצה טובה ללכת מיד אחרי החג לחנות של אדם ירא שמים ולקנות שם את הסחורה שמכר לגוי לפני החג בכמות גדולה, עד שתגיע הסחורה החדשה.

בהצלחה רבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל