כמעצבת פנים, אני נותנת שירותי ליווי לחנויות, הרבה מעצבות לוקחות על כך תשלום בנפרד, אני לא לוקחת כי ראיתי שהלקוחות מעדיפים לחסוך את ההוצאה הזו, מצד שני חשוב לי שהם יבחרו את הדברים הנכונים והמתאימים, וגם כדי שיהיה להם את ה'גב' שהם עשו את ההחלטה הנכונה, משום כך אני מלווה אותם לחנויות ומקבלת הטבות/אחוזים מהחנות.
אני מבינה שכאשר חברות גדולות יש להם קופה של תשלומים לאדריכלים זה פחות בעייתי.
יש בעלי מלאכה שאומרים לי אני לוקח את הסכום שלי – תוסיפי מה שאת מעוניינת.
הלקוח מאד שמח שאני מגיעה, וגם אני מתוגמלת (זו עבודה סיזיפית) אבל אני לא רוצה להגיע למצב שכאשר הלקוח מגיע איתי הוא משלם יקר יותר, מה שצריך להיות הפוך!
לומר ללקוח שאני עושה עליו כסף – לא מתאים ולא נשמע טוב.
איך אפשר לעשות את זה הכי טוב לאלוקים ולאדם?
תשובה:
שלום רב
כאשר את מקבלת הטבה מהחנות והלקוח לא מפסיד כלום, הכל בסדר, אולם אם הלקוח משלם לך הוא צריך לדעת מזה, לא יתכן שהוא יחשוב שזה סתם שירות שאת נותנת כחלק מעבודת האדריכלות ובפועל תגבי על כך כסף, יתכן שאם היה יודע שזה עולה לו כסף היה מוותר על השירות או מתמקח על המחיר או בוחר מישהו אחר. במקרה כזה את צריכה לספר שזה עולה לו כסף.
בהצלחה רבה!
אני לא גובה תשלום מהלקוח עבור השירות הזה, אלא רק מקבלת אחוזים מהחנות (במקרים מסוימים הלקוח יהיה זכאי להנחה קטנה יותר)
בכל מקרה בו נגרם לו מכך הפסד צריך להודיע לו. אם את משיגה את ההנחה את לא צריכה לדווח כיצד זה נעשה אבל אם היה מקבל את ההנחה בעצמו ובגלל שבאת איתו הוא מקבל הנחה פחותה יש לדווח לו על כך.
השאר תגובה