לתרומות לחץ כאן

ביטול טיסה בגין הקורונה ולהרוויח כרטיס מוזל

שאלה:

מצב בגלל כל המצב שבעולם המחירים של הטיסות ירדו מאוד דרסטי השאלה שלי היא כזאת אני גר בארצות הברית וסגרתי כרטיסים לפני חודשיים והמחיר היה פי שלוש ממה שעכשיו אבל עדיין זול אני לא ידעתי שירדו המחירים כמו כל האנשים בעולם השאלה שלי האם אני יכול לבטל את הטיסה הם מביאים את האופציה לבטל אותה בחינם בגלל מה שקורה עכשיו והרבה אנשים לא רוצים לטוס אפילו בתוך אמריקה ואז לסגור עוד פעם כרטיס אני לא אגיד להם למה אני רוצה לבטל את הטיסה אני רק אגיד להם שאני רוצה לבטל את זה האם מותר לי לעשות את זה אם הייתי יודע שיהיה טיסות יותר זולות הייתי מחכה! מה הדין?

תשובה:

שלום וברכה, אני מבין שמדובר בחברה שבבעלות של גויים, ולכן, אם לא נדרש ממך לתת סיבה לבטל, מותר לך לבטל את הכרטיס ולקנות כרטיס חדש. אבל אם אתה נדרש לתת סיבה לביטול אסור לך להצהיר שקר ולרכוש כרטיס חדש. כאמור התשובה מתייחסת בכך שהחברה היא של גויים. בהצלחה.

מקורות:

אם נדרש לתת סיבה לביטול, אסור לשנות את הסיבה והלרוויח כרטיס זול, משום שגנבת דעת אסורה בגוי, כמבואר בשו"ע חו"מ סימן רכח. אולם אם לא נדרש לתת סיבה לביטול, יש להקל לבטל ולרכוש חדש, מאחר והטעיית גוי שנויה במחלוקת ויש מתירים, ובמקרה זה שמותר לו לבטל, זה פחות מהטעיית גוי ולכן מותר לבטל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל