לתרומות לחץ כאן

אופן מסירת הלחם מיד המברך לאחר הבציעה

שלום לכבוד הרב,
רציתי לשאול למה צריך בקידוש של שבת להניח את הלחם
על השולחן אחרי שבוצעים כדי לתת לכל הסועדים ולא לזרוק אותו לכיוון
שלהם? האם זה גם קשור לכוס של היי'ן, שצריך להניח על השולחן כדי
שישתו? כלומר, מי שמעביר מיד ליד זאת כוונתי.
ועוד שאלה שקראתי באחד הספרים וזה חידוש מאוד מעניי'ן בשבילי
ואני מאמין בפני הרבה אנשים. לרבקה אימנו היו בבטן את עשו יעקב אבינו ומסתבר
שגם את דוד המלך! עשו הרג את דוד המלך עוד בבטן והשאיר את יעקב. איפה זה
כתוב בתורה הדבר המעניי'ן הזה ולמה הוא הרג אותו?
תודה ויום טוב.

תשובה:

שלום רב

בענין אופן מסירת הלחם יש שתי הלכות שונות: 1. אסור לזרוק לחם משום שזה דרך בזיון והמבזה לחם חלילה סופו לבוא לידי עניות. 2. לא מעבירים לחם מיד ליד [אלא אם כן יש גורם שלישי באמצע], משום שכך הוא מנהג אבלות, וזאת על פי הכתוב במגילת איכה "פרסה ציון בידיה", ויש בכך סימן לא טוב.

בנוגע לדוד המלך לא שמעתי דבר כזה.

מקורות:

ראה משנה ברורה בסי' קעא, שאף שלגבי שאר מאכלים איסור הזריקה הוא רק כאשר הם מתקלקלים על ידי כך, כמו בפירות וכדומה, לחם אסור לזורקו גם אם אינו נפסד על ידי כך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל