לתרומות לחץ כאן

האם מוך דחוק יכול להחשב כהפסק טהרה?

בהמשך לשאלה שלי האם מוך דחוק עולה במקום הפסק טהרה?
אחר המחילה רבה מכבוד הרה"ג שליט"א
בדקתי קצת את הנושא וראיתי שהרבה מן האחרונים מחמירים ובינהם החוו"ד בסימן קצ"א בביאורים סק"ח ואג"מ ח"ב יו"ד סי' עט כדברי הרב שליט"א, אבל דעת הרב עובדיה הליכות עולם ח"ה פרשת צו סעיף י' מיקל ומביא שכ"כ הרב שלום משאש שמועיל לכאורה אפילו לכתחילה בדיקת מוך ללא הפסק טהרה בתנאי שהיא ראתה כבר 6 ימים ורק אח"כ מפסיקה בטהרה. וכן מצרף בטהרת הבית בסי' קצ"ו את הראב"ד שבדיקת חו"ס זה דווקא לטהרות ואת סברת הנו"ב שמועיל בדיקת הפסק טהרה במחשבה ע"י ריכוז שלא מרגישה שהדם זב.
האם אפשר לסמוך על הנ"ל או לא?

בברכה ובהוקרה רבה,

תשובה:

אם המוך הוכנס בלבד ללא בדיקת חורים וסדקים היטב, אין להקל בכך אלא בשעת הדחק ממש. אך, אם עשו בדיקה כדין והשאירו את עד הבדיקה כמוך דחוק הקילו בזה הפוסקים בעת הצורך, וכגון שהבדיקה נעשית סמוך לשקיעה ואם תוציא את העד ותכניס אחר לא תספיק לעשות זאת לפני השקיעה.

מקורות:

ראה בהרחבה במשמרת טהרה פרק י ובשם הגרי"ש אלישיב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל