לתרומות לחץ כאן

בדיקות לאחר לידה כשיש חשש לדימום מהתפרים

לכבוד הרב.
ילדתי לפני כחודש.
מאתמול פסק הדימום לגמרי, חיכיתי עד היום כדי לראות שזה בטוח ואני רוצה לעשות הפסק טהרה.
כמה שאלות: א,, האם חובה לעשות מוך דחוק אחרי לידה וכן האם הבדיקות בשבע נקיים חייבות להיות עמוקות? ישנם תפרים פנימיים בעקבות הלידה ואני חוששת שיפצעו.
ב', במידה והדם יתחדש כמו שקורה לעיתים אחרי לידה, ואראה כתם במהלך 7 נקיים או אפילו דימום ממש, אבל נגיד שהוא יפסק אחרי יום. האם עלי לספור 5 ימים לפני ביצוע הפסק מחדש או שאפשר מיד כשנפסק לעשות הפסק?
ג', יש תפר בפתח המקום שנפתח והרופאה טוענת שהוא מדמם במגע, אם תוך כדי בדיקה הוא ידמם, ויהיה כתם האם עלי לשאול רב על כל דם או שעלי רק לנסות לבדוק לעומק כדי להיות בטוחה שהדימום חיצוני ולא מהרחם?
תודה.

תשובה:

שלום רב,

א. בענין מוך דחוק ניתן להקל אם את חוששת מהתפרים הפנימיים. אולם הבדיקה של ההפסק טהרה, וכן הבדיקה של יום הראשון והשביעי חייבת להיות יסודית, ואם את חוששת, את יכולה ללכת לאחות המוסמכת לכך בכדי להבדק.

ב. אין צורך לספור שוב 5 ימים. אלא באותו יום ניתן לעשות שוב הפסק טהרה במדה שאפשר ולספור שוב שבעה נקיים.

ג. כדאי ללכת לאחות המסמכת לכך שהיא תעשה את הבדיקות. מאחר שאת חייבת בבדיקה יסודית של הפסק טהרה ובדיקת היום וראשון והשביעי. לגבי שאר הבדיקות אם אכן האחות אומרת שזה המצב ניתן לוותר עליהם. וכן אם יהיה כתם, ניתן לתלות בדם זה. אולם את הבדיקות כאמור יש לבצע כנ"ל.

תוכלי לקבל כאן רשימה של בודקות טהרה מוסמכות באיזור מגורך

בהצלחה והרבה מזל טוב

מקורות:

א. מאחר שאין זה היום הראשון לראיה, במצב כזה ניתן להקל ולא לשים מוך דחוק. ראה שו"ת מהר"ש חלק ו' סי' ק"ט, שו"ת שערי צדק סי' קכ"ז, ערוך השולחן סי"ז, אגרות משה יו"ד חלק ב' סי' ע"ט.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל