לתרומות לחץ כאן

אכילת בשר וחלב בטעות

שלום,

אני כרגע שוהה בחו״ל (טיול) ובמלון שבו אני שוהה ישנה אפשרות לארוחת ערב. למרות שאמרתי למלון והם קיבלו גם בקשה בכתב מהסוכנות שדרכם סגרתי את המלון, שאני לא אוכלת חזיר מאכלי ים וכו׳ וגם לא בשר וחלב ביחד ( יש לציין שאני לא דתייה ולא שומרת על שחיטה כשרה אבל כן מפרידה בין חלב ובשר וגם מחכה בין שניהם ( ובבית גם כלים כשרים) בארוחה היום הגישו חזה עוף עם רוטב כלשהו. למרות שחצי שעה לפני הזכרתי לבעלים על האוכל הספציפי שאני יכולה לאכול , בבשר היה חלב… יש לציין שאחרי ביס אחד הרגשתי בטעם מוזר ושאלתי פעם נוספת אם יש חלב ברוטב… אני מרגישה ממש רע עם זה שאכלתי את הביס הזה… האם יש משהו שעלי לעשות? תודה רבה מראש!

תשובה:

שלום רב ופורים שמח!

תרשי לי לנפץ לך איזה מיתוס… אין הבדל גדול בין אכילת בשר וחלב ביחד, לבין אכילת בשר ללא שחיטה כשרה. תרנגול ללא שחיטה כשרה זה בדיוק כמו חזיר! בשר ללא שחיטה כשרה זה נבלות וטריפות! זה איסור חמור בדיוק כמו בשר וחלב, ולפעמים גם יותר. (זה תלוי בסוג הבשר עם החלב).

יחד עם זה אני מלא הערכה על הקפדת שמירת הערכים היהודיים גם באמריקה הדרומית הרחוקה. אבל אם את שואלת מה ניתן לעשות לאחר שנכשלת באיסור בשר חלב, הייתי מייעץ לך לקבל החלטה כי כל עוד את בניכר את מתנזרת מאכילת בשר לגמרי. ביהדות אנו מוצאים הרבה פעמים שאם אדם נכשל במשהו, הוא מקבל על עצמו "סייג" פירושו של דבר סוג של הרחקה מסויימת. במקרה שלך, אני חושב שיש בהחלטה כזו גם סוג של הרחקה. וגם רווח כפול בזה שאת לא תכשלי חס ושלום בנבלות וטריפות.

שיהיה לך טיול מהנה ופורים שמח!

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. יש לחזור בתשובה ולהבא להזהר. יש לקוות שכמות העוף באבקה היתה בטלה בשישים, ולתלות על צד רחוק שזה לא ניתן לטעם שאינו בטל [לדעתי זה כן ניתן לטעם, אחרת למה עושים זאת…]

  2. חבר רוסי הביא לי חצי סנדוויץ' והוא יהודי אז לא חשבתי בכלל שהוא לא שומר כשרות ואחרי שני ביסים שבלעתי שמתי לב שזה לא רק גבינה

  3. מחשבה לא נכונה לצערנו, יש הרבה יהודים שלא שומרים כשרות, ולעולם לעולם לא ניקח אוכל מאדם שאינו דתי, ואפילו אדם דתי שלא ברור לנו שכללי הכשרות שלנו הוא מודע להם ומקפיד עליהם כפי שהיינו רוצים. בשורות טובות.

  4. בטעות מחוסר ריכוז אכלתי נקניק עם גבינה שאח שלי הביא לי (אחי לא שומר ושכח שאני שומרת) מה לעשות?? בשנייה שקלטתי את זה רציתי להקיא..

  5. אוי!! יש להתחרט ולהצטער ולהבא להקפיד מאוד. וכאן חשוב מאוד לדעת, נניח שזה לא גבינה אלא סתם נקניק? באיזה הכשר? ואולי הוא טרף? מי בישל? אולי גוי? יש לשים לב הרבה יותר בענין כשרות, לעולם לא ניקח סתם ליד משהו שמישהו נותן לנו לאכול בלי בירור יסודי מאוד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל