לתרומות לחץ כאן

כלה שאינה בתולה והחתן יודע

אני בחורה חרדית היה לי חבר שלוש שנים ובשנה הראשונה איכשהו הגענו לסיטואציה שבה הגעתי למצב שאני כבר לא בתולה. החלטנו להתחתן אבל אחרי שלוש שנים החלטנו להפרד מסיבות אישיות.. יש לי חבר חדש ואנחנו רוצים להתחתן , אני לא בקיאה בהלכות אני יודעת שמה שעשיתי לא היה אמור להיעשות אבל זה קרה. רציתי לשאול מה אני עושה עכשיו , החבר שלי יודע שאני לא בתולה וזה בסדר מבחינתו . הבעיה שההורים שלי לא יודעים את זה. ואני מפחדת ולא רוצה שידעו. יש כמה בעיות אחת הבנתי שכתוב משהו בגט על זה שהבחורה צריכה להיות בתולה. דבר שני מה עושים מבחינת הלילה הראשון אחרי החתונה. הרי לא יהיה דם בתולים… אשמח לדעת עוד הלכות שקשורות למקרה שלי. זה ממש יוריד לי אבן מהלב.

תשובה:

שלום רב.

בענין המצב שאת נמצאת יש בעיה בענין הכתובה שמן הסתם יהיה כתוב בה שחייבים לך מאתיים במקום מנה שמגיע לבעולה. ובעיה נוספת יש בגלל קידושי טעות, שהרי הדין הוא קדשה בחזקת בתולה ונמצאת בעולה הרי זה ספק בקידושין. ולכן מאד חשוב לעשות מאמץ ולספר לחתן על הענין על מנת למנוע את הבעיות הנ"ל (ראי כאן).

אלא שציינת כי החתן המיועד יודע על המצב לכן ודאי שאין כאן מקח טעות, וגם אין חסרון שירשם בכתובה מאתיים למרות שלא מגיע לך סכום זה, משום שהוא יודע את המצב, ובכל זאת הוא מתחייב על סכום זה.

ולענין שאלתך מה עושים לאחר הלילה הראשון. מאחר שכבר אין דם בתולים, אם אין דם אין זה מטמא. אולם אם יש דם ודאי שחייבים לפרוש מעיקר הדין, יותר מכלה רגילה. מאחר שאז אנו תולים שדם זה מגיע מהרחם.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. תודה כבוד הרב על התשובה עזרת לי מאוד!!. רציתי לשאול עוד שאלה בעניין , האם אני חייבת לספר להורי על כל המקרה? לא סיפרתי להם מלכתחילה כיוון שזה יצער אותם . אבל תמיד יש לי הרגשה שהם חיים בשקר..

  2. לא. אינך חייבת לספר להם. יתרה מזו, מאחר שזה יצער אותם, יש איסור לספר להם. העיקר שהיום יש לך חרטה עמוקה על הדבר שהרי מדובר גם עבירות דאורייתא!

  3. ברכה ושלום,

    היות ולא דובר בהשאלה אודות "תשובה",

    אז נראה לפי עניות דעתי, שכדאי לעורר, ש:
    אפשר לעשות תשובה,
    שלא לפחד לעשות תשובה,
    שצריך לעשות תשובה,
    שמצוה לעשות תשובה,
    שזה זכות לעשות תשובה,
    שחייב לעשות תשובה,

    ולא לפחד :
    ה' יקבל את ה"תשובה" שלנו,
    ה' יעזור לנו לשוב אליו,
    ה' אוהב את הבעלי תשובה,
    ה' יקרב אותנו הבעלי תשובה,
    ה' מחכה שנעשה תשובה,
    ה' שמח כשחוזרים בתשובה!

    במקום שבעלי תשובה עומדים, צדיקים גמורים לא יכולים לעמוד!

    ישראל עושים תשובה ומיד הם נגאלים!

    ובעצם, זה יכול לקרוא לכל אחד מאיתנו – שלא להרגיש שצריך לעשות תשובה, (על עבירה ח"ו, או חיסרון במצוה, או מידה רעה וכו') ולחשוב שזה קרה איך שהוא..

    והיות שאם ח"ו יוצא לנו לראות חיסרון ביהודי שני, זה פשוט "מראה" בשביל עצמינו, שה' מראה לנו מה לתקן,

    יהי' רצון שכולנו נתקן את כל מה שצריך ונהפוך זדונות לזכויות!

    שיהי' לכולם, כתיבה וחתימה טובה!

    נ.ב. הנני מבקש סליחה אם פגעתי במישהו ח"ו, והנני מגלה דעתי, וה' עד בזה: שאין כוונתי ח"ו לפגוע, אלא לעורר ולהתעורר תוך כדי, יהי רצון שאכן יצא רק טוב מזה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל