לתרומות לחץ כאן

חשיבות תפילה בציבור

צהרים טובים. אני הולך לבית הכנסת מדי יום שישי בערב (מנחה, שיר השירים, קבלת שבת וערבית) ובשבת בבוקר (שחרית ומוסף) ובשבת אחר הצהרים לתפילת מנחה של שבת וערבית של מוצאי שבת אני לא הולך. האם זה שווה ללכת לבית הכנסת רק בערב שבת ובשבת בבוקר ולא ללכת לבית הכנסת למנחה בשבת? למה אני שואל? משום שיש הרבה אנשים שאני מכיר שלא באים לכל התפילות ולכן רציתי לשאול מה דעתכם על זה.

תשובה:

שלום רב.

אני ממש מופתע מהשאלה שלך. אני ברוך ה' הולך לכל התפילות הן שחרית הן מנחה הן ערבית בין בשבת ובין בימות החול. האם נשמע לך לעניין שאשאל האם זה שווה ללכת משום שיש אנשים שאינם הולכים לכל התפילות, לדוגמא: ערבית של מוצאי שבת….

אדם חייב להתאמץ ככל יכולתו בעשיית המצוות. אני מבין שזה קשה לך לבוא להתפלל בבית הכנסת, לכן אני מלא הערכה כלפיך על כך שערבית של ליל שבת, שחרית ומנחה אתה עושה מאמץ להגיע.  אבל דע לך כי ערבית של מוצאי שבת היא חשובה מאד. האם אתה מקפיד להתפלל בבית במקום בבית הכנסת? האם ידוע לך שבתפילת ערבית (בין בשבת ובין בימות החול, אנו אומרים קריאת שמע של ערבית, שזוהי חיוב גמור מדאורייתא!!!

אז לכל הפחות אם אינך מגיע לבית הכנסת תשתדל מאד להתפלל בבית, כדי לקיים את מצוות קריאת שמע מדאורייתא, ואת תפילת ערבית שתיקן יעקב אבינו עליו השלום!!

הרבה הצלחה

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. התכוונתי שאני לא הולך לבית הכנסת להתפלל תפילת מנחה בשבת ולא רק תפילת ערבית של מוצאי שבת. האם זה שווה ללכת לבית הכנסת רק בערב שבת ובשבת בבוקר? זה מה שהתכוונתי לשאול.

  2. בודאי שווה. כל מצוה שאדם עושה עומדת לזכותו, גם אם קשה לו לעשות עוד מצוות. בכל אופן, כדאי מאד שאם אינך הולך לבית הכנסת, לכל הפחות תשתדל מאד להתפלל בבית.
    הרבה הצלחה

  3. בוא נגיד שאני הולך לבית הכנסת (בשבתות ובחגים, בימי חול בכלל לא) אך ורק כדי לתת כבוד לאבא שלי. אני בכלל לא נהנה שם. אני אישית אדם חילוני ולא מאמין. כשאעבור לגור בבית משלי אפסיק לחלוטין ללכת לבית הכנסת.

  4. שלום רב וצהרים טובים. רציתי להתנצל על דברי מלפני כמה ימים המוזכרים מעל להודעה זו. אם אמרתי משהו שפגע ברבני בית ההוראה אני מתנצל מעומק הלב. אני מאוד מקווה שאף אחד לא נפגע מההודעה שכתבתי.

  5. חס ושלום, לא פגעת באיש. אני הבנתי כי דבריך נאמרו עם כל הכנות, ועל כך אני מצר מאד, בתקוה שתחשוב על הדברים היטב.

  6. גם לי צר בעינייןן שלך חבר יקר…
    אני גם בתהליך של חזרה בתשובה
    בסופו של דבר מגלים שלנו יש וזכינו רק באבא שבשמים יחיד מיוחד ואדון כל יכול
    מקווה בשבילך שבעזרת ה' יחזיר אותך הכי קרוב אליו בתשובה שלמה.אמן

  7. ועוד משו….
    יפה שאתה מעניק לאבא שלך כבוד
    אבל לא יפה שאתה עושה את זה למענו ולא למען הקדוש ברוךל הוא
    ללוא השם היקר לא הייתם נולדים
    הבריאה כולה של ה' התברך

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל