לתרומות לחץ כאן

אמירת קדיש על אבא לאחר השנה

שלום רב
אני לאחר שנת אבל על אבי ומורי ורצתי לדעת איפה ומתי אני צריך או יכול והאם זה כדאי בכלל לאחר השנה (למנהג עדות המזרח) להגיד קדיש?
בדגש על:
אחרי לימוד תורה (שיעור קצר או שיעור ארוך)
בתפילות (אם יש מישהוא שכבר אומר קדיש)
בתפילות (אם אין מישהוא שאומר קדיש)
בתפילה כשאני ש"ץ
תודה מראש

תשובה:

שלום רב.

א. קדיש שאחר הלימוד יכול לומר אף אם יש אחרים שאומרים גם לאחר שנגמרה השנה, לאחר שאומרים בעשרה מאמר אגדה 'רבי חנניא בן עקשיא' וכדומה.

ב. אם יש מי שאומר קדיש לא יאמר יחד עמו.

ג. ראוי לומר לפחות הקדיש שקודם 'עלינו לשבח' ולאשכנזים שאחר 'עלינו'.

ד. את הקדישים השייכים לש"ץ לומר כרגיל, ואת שאר הקדישים כפי שכתוב למעלה.

מקורות:

א. ילקוט יוסף אבילות עמוד רי"ג.

ב. רמ"א סי' קל"ב סעיף ב' ובביאור הלכה מאמר קדישין, ובילקוט יוסף שם ובסי' קל"ב.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. השאלה אם יש מקור לומר קדיש יתום גם אחרי השנת אבל או שמפסיקים לומר קדיש עכ"פ הקדיש יתום כדי לא להציק לנפטר.. האם יש לכך מקור.. תודה

  2. אין מקור שזה מציק לנפטר, אולי אדרבה זה מועיל לו, אבל שני דברים יש לזכור, אחד, שכאשר יש אבלים אחרים זו טעות לומר, כי לדעת הרבה פוסקים זה בכלל נחשב קדיש לבטלה, ויש שהחמירו בזה מאוד ודיינו שאנו מקילים בזה בתוך השנה. שתים, זה גורם רעה לאבל האחר שאומר קדיש וגורע מזכותו. כמו כן אם זה לא קדיש שהוא מסדר התפילה, כמו אחר עלינו וקדיש דרבנן, אין בזה כל טעם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל