לתרומות לחץ כאן

ביאה שלא כדרכה

אם אישתי רוצה שאיה עמה שלא כדרכה והיא נהנית מזה מעיקר הדין מותר לי

תשובה:

שלום רב.

דבר זה הוא מחלוקת בגמרא נדרים כ: והלכה כחכמים האומרים "כל מה שאדם רוצה לעשות באשתו עושה.." עי"ש. עם זאת כתבו הפוסקים שהיתר זה הוא על דרך "דיברה תורה כנגד יצר הרע, ואף על פי שאין הדבר אסור, הרי הוא דרך עזות וקלקול המעשה, וכלשון הטור "שפוגמין המעשה ומקלקלין אותו".

וכדאי לראות הרחבת דברי הרמב"ם בפירוש המשנה סנהדרין פרק ז' בנושא זה,על האסור והמותר ומה שביניהם. והמשמעות של "אסור" ו"מותר".

עיקרו של דבר שהדרך הרצויה והמגבירה אהבה וחיבור, היא באופנים המחברים ומדביקים הדעת של האחד בשני ברוב חשק ואהבה, מה שאינו מתקיים כאשר היחיד עוסק במילוי והגשמת חשקו האישי, שאינו ממקום מדבק.

דבר נוסף שיש להביא בחשבון, הוא מה שכתב השו"ע שההיתר הוא בתנאי שיודע שלא יבא להוצאת זרע לבטלה, ולחלק מהפוסקים גם כה"ג הותר רק כשעושים כן באקראי, ולא כ"דרך" שיגרתית.

אכן דעת הרמ"א שאף אם יצא ז"ל כיון שעשה מעשה האישות באקראי, אין זה באיסור הוצז"ל, וכתב הב"י על דבריו: "ודבר קשה הוא להתיר להכשל בהוצאת ז"ל אפילו באקראי ושומר נפשו ירחק מזה, ואילו היה רואה ר"י מש"כ הזוהר בעונש המוז"ל כי הוא גדול משאר עבירות שבתורה לא היה כותב מה שכתב"

בברכת שנה טובה

הרב אלעזר וולך

יועץ נישואין ומדריך בחיי אישות

0548418686

 

ב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל